مدیرکل آموزش و پرورش همدان؛

شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت

مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است.

به گزارش فردای همدان، رسول شیدایی در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه جوکار اظهار داشت: شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است و کار آموزش و پرورش، انسان‌سازی محسوب می‌شود.

وی افزود: اگر همه اقشار و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در کنار آموزش و پرورش قرار نگیرند، موفقیت در تربیت نیروی انسانی و رساندن دانش‌آموزان به مراتب عالی حیات طیبه ممکن نخواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با تقدیر از همراهی گسترده ائمه جمعه، بخشداری، دهیاری‌ها، سپاه و بسیج در منطقه جوکار گفت: در این بخش همه نهادها در کنار هم قرار گرفته‌اند تا مأموریت‌های تربیتی به بهترین شکل انجام شود.

شیدایی با اشاره به اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش، برگزاری نماز جماعت در مدارس را از مهم‌ترین برنامه‌ها دانست و افزود: با دستور استاندار، کارگروه ویژه‌ای برای تجهیز و مفروش کردن نمازخانه‌های مدارس تشکیل شده و تا پایان سال مشکل فضا و تجهیزات نمازخانه‌های مدارس سراسر استان برطرف خواهد شد.

وی همچنین به موضوع آموزش عمومی قرآن پرداخت و گفت: کارگروه آموزش عمومی قرآن با محوریت آموزش و پرورش و مشارکت سایر نهادها در استان فعال است و این اتفاقی مبارک برای نظام تربیتی محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در ادامه به نهضت عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: این نهضت در سه محور اصلی شامل جمع‌آوری مدارس کانکسی، سنگی و تخریبی، تجهیز فضاهای آموزشی و توانمندسازی نیروی انسانی تعریف شده است. در استان همدان ۱۱۱ پروژه مرتبط با این نهضت در حال اجراست که تاکنون ۴۴ پروژه افتتاح شده و تا پایان سال به ۶۵ پروژه خواهد رسید.

وی با تأکید بر نقش مشارکت مردمی در پیشبرد پروژه‌های آموزشی خاطرنشان کرد: مدرسه برای مردم است و باید در ساخت، نگهداری و تجهیز آن مشارکت داشته باشند.

شیدایی توانمندسازی نیروی انسانی را محور اصلی تحقق عدالت آموزشی دانست و گفت: حتی با بهترین فضا و تجهیزات، اگر معلمان توانمند و دارای نگاه تحولی نباشند، بهره‌وری لازم حاصل نمی‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در بخشی از سخنان خود با تقدیر از معلمان منطقه جوکار، به ویژه معلمانی که با وجود مشکلات جسمی و شرایط اضطراری حاضر به ماندن در منطقه و خدمت به دانش‌آموزان شدند، اظهار داشت: این از خودگذشتگی نشان‌دهنده نگاه بلند و مسئولانه آنان به دستگاه تعلیم و تربیت است.

شیدایی در پایان با اشاره به موضوعاتی همچون مولدسازی، استفاده از سالن‌های ورزشی مدارس در ساعات غیردرسی و توسعه شبکه شاد، از مدیران منطقه خواست پیشنهادهای عملیاتی خود را ارائه دهند تا در سطح استان پیگیری شود. وی همچنین بر لزوم تقویت مشاوره در مدارس متوسطه اول و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز تأکید کرد.