نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش فردای همدان، رسول شیدایی در جلسه مشترک شورای معاونین استان و رؤسای ادارات تابعه با اشاره به اهمیت ارتقای کیفیت آموزشی، اظهار داشت: کنکور سراسری همچنان یکی از مهمترین مسیرهای ورود دانشآموزان به آموزش عالی و تعیینکننده آینده تحصیلی و شغلی آنان است.
شیدایی افزود: موفقیت در این آزمون نه تنها بر سرنوشت فردی دانشآموزان اثرگذار است، بلکه نشاندهنده کیفیت آموزشی مدارس و میزان کارآمدی نظام تعلیم و تربیت در استانها محسوب میشود.
وی ارتقای جایگاه استان در نتایج کنکور را به عنوان یکی از شاخصهای اصلی ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش، حائز اهمیت خواند و با بیان این که میانگین نمرات امتحانات نهایی و نتایج کنکور از مهمترین معیارهای تعیین جایگاه استانها در سطح ملی محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: این شاخصها بیانگر میزان موفقیت برنامههای آموزشی، تلاش معلمان و میزان بهرهگیری دانشآموزان از ظرفیتهای علمی استان هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به ضرورت همفکری و همافزایی متخصصان تعلیم و تربیت برای دستیابی به جایگاه مطلوب در کنکور، گفت: این همکاری جمعی، نه تنها کیفیت آموزشی را افزایش میدهد، بلکه اعتماد عمومی به نظام آموزش و پرورش را نیز تقویت میکند.
شیدای همچنین تصریح کرد: برنامهریزی دقیق، استفاده از تجربههای موفق، و ایجاد بسترهای حمایتی برای دانشآموزان میتواند زمینهساز ارتقای رتبه استان در سطح کشور باشد.
وی عدالت آموزشی در موضوع کنکور را یک ضرورت دانست و با اشاره به این که یکی از مباحث مهم در ارتقای کیفیت آموزشی، توجه به عدالت آموزشی است، افزود: همه دانشآموزان، فارغ از شرایط اقتصادی و اجتماعی، باید فرصت برابر برای موفقیت در کنکور داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با تأکید بر این که فراهمسازی امکانات آموزشی متوازن در مناطق مختلف استان، حمایت از دانشآموزان کمبرخوردار، و ایجاد برنامههای جبرانی و تقویتی میتواند به تحقق عدالت آموزشی کمک کند، تصریح کرد: عدالت آموزشی نه تنها ضامن موفقیت فردی دانشآموزان است، بلکه به ارتقای جایگاه استان در سطح ملی نیز منجر خواهد شد.
شیدایی با اشاره به اهمیت امتحانات نهایی و تأثیر ۶۰ درصدی آن در کنکور سراسری، خاطرنشان کرد: ارتقای استان از جایگاه ۱۲ به رتبه ۱۱ کشوری در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ حاصل تلاش ها و زحمات تمامی مدیران مدارس استان و همکاران است و حفظ و ارتقای این رتبه نیازمند تلاش مستمر است.
وی با تأکید بر ضرورت توجه به المپیادهای علمی و تقویت برنامههای آموزشی، ابراز امیدواری کرد: با همافزایی مدیران، معلمان و دانشآموزان، شاهد جهشی جدی در کیفیت آموزشی استان باشیم.
گفتنی است؛ در این جلسه که معاونین آموزش متوسطه و کارشناسان سنجش شهرستانها، نواحی و مناطق نیز حضور داشتند، مسائل محتلف آموزشی و نتایج امتحانات نهایی دانش آموزان استان مورد بررسی قرار گرفت.