نصب دوربینهای کنترل ترافیک در شهر ضروری است

رئيس کميسيون خدمات شهري، حمل و نقل، ترافيک و محيط زيست شوراي اسلامی شهر همدان بر خریداری و نصب دوربینهای کنترل ترافیک در شهر تأکید کرد.   به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” كامران گردان، رئيس کميسيون خدمات شهري، حمل و نقل، ترافيک و محيط زيست شوراي اسلامی شهر همدان در کميسيون خدمات شهري، حمل و […]

رئيس کميسيون خدمات شهري، حمل و نقل، ترافيک و محيط زيست شوراي اسلامی شهر همدان بر خریداری و نصب دوربینهای کنترل ترافیک در شهر تأکید کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” كامران گردان، رئيس کميسيون خدمات شهري، حمل و نقل، ترافيک و محيط زيست شوراي اسلامی شهر همدان در کميسيون خدمات شهري، حمل و نقل، ترافيک و محيط زيست شورا که پیرامون موضوع بررسي وضعيت نصب و نگهداري دوربين‌هاي ثبت سرعت و پل‌هاي عابر پياده و پله برقي و آسانسور آنها برگزار شد، گفت: در مصوبه مقرر شده شهرداری نسبت به تعیین تکلیف بی.آر.تی اقدام کند و جلساتی نيز در اين خصوص در استانداری تشکیل شد که نتیجه نگرفتیم.

وي افزود: سازمان ترافيك شهرداري موظف به نصب 13 دوربین کنترل سرعت تا پایان سال بود اما این مهم محقق نشد.

گردان با تأكيد بر اينكه مديريت نگهداری پل‌هاي عابر پياده مهمتر از ساخت و جانمایی آنهاست، با اشاره به گلايه شهروندان از خاموش بودن پله برقی و آسانسور پل‌های عابر پیاده،‌ خطاب به شهردار تأکید كرد: علت عدم تحویل کامل پل‌ها و شکستگی، آسيب و نظافت نشدن پل‌ها چیست؟

وي با قدرداني از زحمات شهرداري در حوزه مديريت شهري در امر برف‌روبی، اظهار کرد: اشکالات موجود صد در صدی نبود اما بايد موضوع برف‌روبی پل‌های عابر پیاده و نگهداری آنها مورد توجه قرار گيرد.

گردان با تأكيد بر اينكه نصب پل روبروي مجتمع فرهنگی شهید آويني متقاضي دارد و بايد اين مهم در اولويت قرار گيرد، ‌تأکید كرد: نصب پل‌های پ‍ژوهش و شهید آوینی باید مورد پيگيري قرار گيرد.

وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه پیاده‌راه بوعلی با همه فراز و نشیب‌ها به خوبی اجرا شد، گفت: نگهداري پياده‌راه مهمتر از ساخت آن است و باید مورد توجه باشد.

رئيس کميسيون خدمات شهري شوراي اسلامی شهر همدان بيان كرد: از مشکلات موجود پياده‌ راه، راه بند نصب شده است که خوب اجرا نشده و به نظر می‌رسد کارایی لازم را ندارد و باید اصلاح شود.

گردان در انتقاد به خودروي برقي خريداري شده براي پياده‌راه بوعلی ، تصريح كرد: خودروهایی که شهرداری قول خرید آنها را داده بود باید هر چه سریعتر محقق شود.

وي نصب دوربین‌های کنترل ترافیک را اساسی دانست و يادآور شد: اين موضوع با حفظ جان مردم مرتبط است و اكنون دوربین‌های پایشی و راداری کارآیی دارد كه در زمینه دوربین کنترل سرعت اینگونه نیست.

دوربين‌هاي طرح قديم با استانداردها همخوانی ندارد

. رئيس کميسيون خدمات شهري، حمل و نقل، ترافيک و محيط زيست شوراي اسلامی شهر همدان اظهار كرد: دوربين‌هاي طرح قديم با استانداردها همخوانی ندارد و اگر قراردادی در اين خصوص بسته شده مورد قبول نيست؛ نباید دوربین‌هایی که نسلش منقرض شده استفاده کنیم.

وي با تأكيد بر اينكه همه نقاط شهر نیاز به نصب دوربین‌هاي كنترل سرعت دارد، گفت: از وعده نصب 13 دوربين انتظار نصب حداقل 7 دوربین را تا پايان سال داريم و قرار بود طرحی برای نصب دوربين‌هاي راداري در بلوار ارم داشته باشیم.

گردان خطاب به مديرعامل سازمان ترافيك شهرداري بيان كرد: موضوع بی.اُ.تی را پیگیري کنید و مطالعات لازم در خصوص دوربين‌ها هم با همکاری مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا در کنار پیگیری موضوعات اساسی انجام شود.

وي افزود: در زمینه مهندسی ترافیک، همدان از سایر استان‌ها جلوتر است و مسائل سخت‌افزاری اعم از دوربین و پارکبان را نیز دنبال مي‌کنیم.

رئيس کميسيون خدمات شهري، حمل و نقل، ترافيک و محيط زيست شوراي اسلامی شهر همدان در ادامه يادآور شد: در امر ساماندهی دست‌فروشان شهرداری به تنهایی قادر به انجام کار نیست و لازم است دیگر ارگان‌ها نیز در حوزه فعالیت خود وارد شوند.

وی افزود: بحث خودروهای برقی و راه‌بندهای نصب شده در پیاده‌راه و کوچه‌هاي منتهي به پياده‌راه بوعلی نيز بايد پیگیری شود.

وي با اشاره به انجام كارهايي در اصلاحات هندسی نقاط مختلف شهر طي دو سال گذشته، تصريح كرد: بايد فرهنگ‌سازی ترافیک را شروع کنیم هرچند این امر تنها وظیفه شهرداری نیست.

لزوم ایجاد طرح مناسب براي بلوار ارم

گردان بر تهیه طرح مناسبی از نظر معماری، شهرسازی و حمل و نقلی براي بلوار ارم تأکید كرد و افزود: در کنار نصب دوربین‌های کنترل ترافیک و ایمن سازی بلوار اين طرح می‌تواند برای محور گردشگری این نقطه از شهر مؤثر باشد.

نايب رئيس شوراي اسلامی شهر همدان نيز با اشاره به ترویج فرهنگ شهروندی و تقدير از مؤسسه اعتباری کوثر شعبه دانشگاه بوعلی سینا به دلیل استفاده از پیام‌های شهروندی در تابلو روان این مؤسسه، اظهار کرد: لازم است زمینه مشارکت ارگان‌های اداری و تجاری در راستای فرهنگ شهروندی فراهم شود.

محمدرضا الياسي در ادامه با انتقاد از اينكه در بلوار ارم با وجود حادثه‌خیز بودن یک دوربین نصب است، ‌گفت: لازم است سال 96 سال سیاست‌گذاری در بحث ایمنی و ترافیک باشد؛ چراكه به شدت از اين بحث فاصله گرفته‌ايم و حداقل در اين خصوص در همدان باید فکر و اندیشه جدیدي ارائه داده و رویکرد جدیدی لحاظ شود.

نايب رئيس شوراي اسلامی شهر همدان با اشاره با اینکه یکی از منابع درآمدی شهرداری‌ها ماده 23 است، افزود: لازم است در این زمینه فکر اساسی شود تا بتوان شهر را ایمن کرد.