احیای محلات قدیمی جزء ضرورتهای مدیریت شهری است

معاون اداری مالی شهردار همدان بر لزوم احیای محلات قدیمی شهر همدان تأکید کرد و گفت: محلات قدیمی شناسنامه شهر هستند و حفظ و احیای آنها جزء ضرورتهای مدیریت شهری است.   به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” مهدی مجیدی، معاون اداری مالی شهردار همدان در جلسه بررسی اجرای طرح احیای مراکز محله شهر همدان با […]

معاون اداری مالی شهردار همدان بر لزوم احیای محلات قدیمی شهر همدان تأکید کرد و گفت: محلات قدیمی شناسنامه شهر هستند و حفظ و احیای آنها جزء ضرورتهای مدیریت شهری است.

 

به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” مهدی مجیدی، معاون اداری مالی شهردار همدان در جلسه بررسی اجرای طرح احیای مراکز محله شهر همدان با اشاره به اینکه احیای محلات قدیمی و مرکز محله در دستور کار شهرداری قرار گرفته است، عنوان کرد: محله کبابیان به عنوان یکی از پویاترین مراکز محلات شهر همدان است که به زودی با کمک و همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان احیا می‌شود و هویت اصلی خود را به دست می‌آورد.

مجیدی اضافه کرد: مدیریت بهسازی و نوسازی شهرداری همدان به عنوان مجری طرح احیای محله کبابیان و پیگیری امور به نتیجه رسیدن طرح انتخاب شده است.

وی تأکید کرد: احیای مراکز محله جز با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط برای آبادانی شهر همدان مقدور نمی‌شود.

مدیر بهسازی و نوسازی شهرداری همدان نیز در این جلسه گفت: احیای بافت‌های تاریخی و محلات باید به گونه‌ای باشد که هویت محلی، تاریخی و کالبد جسمی و روحی محلات حفظ شود.

میلاد کریمی اضافه کرد: احیا این گونه محلات در شهر باعث به وجود آمدن حس پویایی در محلات قدیمی می‌شود.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان هم گفت: منطقه یک شهرداری آمادگی کامل برای همکاری با سازمان بهسازی و نوسازی جهت اجرای طرح احیای مرکز محله کبابیان را به عنوان اولین مرکز محله در همدان دارد.

امیر فتحیان‌نسب به اجرای موفق طرح پیاده‌راه بوعلی نیز اشاره کرد و یادآور شد: این طرح نیز در راستای پیاده محوری و توجه به انسان در اجرای طرح‌های شهری است.

حسین آذرتکین، مدیر آبفای شهرستان همدان نیز با تقدیر از شهرداری همدان برای اجرای این‌گونه طرح‌ها اعلام آمادگی خود را در خصوص جابجایی و تعویض تأسیسات فرسوده محله ابراز کرد و افزود: تمام توان خود را در این باره به کار خواهیم گرفت.

شیرزاد جمشیدی، معاون بهره‌برداری اداره برق شهرستان همدان هم درباره جابجایی تیرهای برق و همچنین کابل‌های زیرزمینی گفت: هزینه و برآورد اولیه این جابجایی‌ها چیزی حدود 150میلیون تومان است.

در ادامه محمد رضا قرایی، مدیر اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان همدان به تشکیل ستاد بازآفرینی بافت‌های فرسوده اشاره کرد و افزود: در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای برای احیا مراکز محله بین اداره کل راه و شهرسازی استان، فرمانداری شهرستان همدان و شهرداری همدان منعقد شده است اما متأسفانه به علت کمبود منابع مالی و عدم تخصیص اعتبار مورد نیاز این تفاهم‌نامه همچنان بر روی کاغذ مانده است.

گفتنی است، مقرر شد شرکت آبفای شهرستان همدان در همکاری با شهرداری در اجرای طرح احیای مرکز محله کبابیان به صورت تهاتری پروژه را انجام دهد.