همدان؛ میزبان نونهالان تنیس روی میز

مسابقات کشوری تنیس روی میز نونهالان دختر و پسر تیرماه امسال در همدان برگزار شد.     به گزارش “فردای همدان”، و به نقل از همشهری، رئیس هیأت تنیس روی میز استان همدان با بیان اینکه بر اساس اظهارات نماینده فدراسیون این مسابقات در نوع خود کم‌سابقه بود، می‌گوید: امیدواریم تداوم این مسابقات زمینه رشد […]

مسابقات کشوری تنیس روی میز نونهالان دختر و پسر تیرماه امسال در همدان برگزار شد.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، و به نقل از همشهری، رئیس هیأت تنیس روی میز استان همدان با بیان اینکه بر اساس اظهارات نماینده فدراسیون این مسابقات در نوع خود کم‌سابقه بود، می‌گوید: امیدواریم تداوم این مسابقات زمینه رشد و ارتقای نونهال دختر و پسر را در استان ما فراهم و به ارتقای مجموعه فعالیت‌های استان کمک کند.

استقبال

محسن افروخته با اشاره به اینکه استقبال از مسابقات کشوری نونهالان دختر و پسر در همدان بی‌نظیر بود، عنوان می‌کند: ‌به‌رغم اینکه در این رده سنی خانواده‌ها نسبت به فرزندان خود حساسیت دارند و برای آن‌ها سخت است که بچه‌های خود را به مسابقات اعزام کنند، با کمال میل از این دوره از رقابت‌ها استقبال و با شرایط کامل در این مسابقات شرکت کردند.

وی با بیان اینکه ما سال گذشته نیز باز هم میزبان این رده از مسابقات بودیم، می‌گوید: با توجه به اینکه ما می‌خواهیم شرایط حضور نونهالان خودمان را در مسابقات بیشتر کنیم طبیعی است که میزبانی مسابقات را به عهده بگیریم تا بتوانیم نفرات بیشتری را در رقابت‌ها شرکت دهیم.

افروخته اضافه می‌کند: میزبانی مسابقات به هیأت تنیس روی میز استان کمک می‌کند شرایط خوبی را برای بازیکنان شهرستان‌ها فراهم آورد تا به فاصله اندکی به لحاظ بعد مسافت خود را به مسابقات برسانند.

 

مسابقات نونهالان دختر

رئیس هیأت تنیس روی میز استان همدان می‌گوید: ۱۱۸ بازیکن تنیس روی میز از ۲۵ استان در مسابقات نونهالان دختر کشور به میزبانی همدان شرکت کردند.

افروخته با بیان اینکه این دوره از رقابت‌ها از ۲۴ تا ۲۶ تیرماه در مجموعه ورزشی شهید حاجی‌بابایی مریانج برگزار شد، می‌افزاید: استان‎های همدان، تهران و خوزستان به ترتیب با ۱۳، ۱۲ و ۱۰ ورزشکار بیشترین شرکت‌کننده را در این دوره از رقابت‌ها داشتند.

وی با اشاره به اینکه این رقابت‎‌ها بر اساس آخرین قوانین فدراسیون جهانی تنیس روی میز و با کادر داور مجرب برگزار شد، بیان می‌کند: در مسابقات کشوری تنیس روی میز نونهالان دختر ورزشکارانی از البرز، توابع تهران، خوزستان، کردستان، مرکزی، اصفهان، بوشهر، تهران، فارس، قم، آذربایجان شرقی، قزوین، مازندران، کردستان، کرمانشاه، کرمان، لرستان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، گیلان، چهارمحال و بختیاری، یزد و استان‌های دیگر شرکت کردند.

 

۱۵۵ تنیس‌باز

افروخته با بیان اینکه این مسابقات با حضور ۱۵۵ ورزشکار و مربی و کادر اجرایی برگزار شد، ادامه می‌دهد: تنیس‌باز‌ها در مرحله اول مسابقات در ۳۸ جدول سه‌تایی و یک جدول چهارتایی به صورت دوره‌ای بازی کردند.

رئیس هیأت تنیس روی میز استان همدان عنوان می‌کند: ورزشکاران در مرحله دوم در یک جدول ۱۲۸ تایی حذفی به رقابت پرداختند و ۱۲ نفر از این جدول بیرون آمدند و با ۴ نفر از دسته بر‌تر سال گذشته مجموعا ۱۶ نفر شدند که در ۴ جدول چهارتایی رقابت کردند. این افراد در مرحله آخر بازی در جدول حذفی قرار گرفتند که در ‌‌نهایت مقام‌های اول تا شانزدهم مشخص شد و از این ۱۶ نفر ۱۰ نفر در دسته بر‌تر قرار گرفتند و بقیه سقوط کردند.

وی اضافه می‌کند: صبا سراجی از مرکزی، فرناز اسکندری از خوزستان، الینا رحیمی از آذربایجان غربی، فائزه نصیرایی از مازندران، زینب فروغی از فارس، زهرا میراب‌زاده از خوزستان، دنیا قربانی از اصفهان، دریا‌نژاد کورکی از تهران، آتنا علیپور از خوزستان و ملیکا باشت‌باوی به ترتیب مقام‌های اول تا دهم این مسابقات را از آن خود کردند.

 

مسابقات نونهالان پسر

افروخته با اشاره به مسابقات آزاد تنیس روی میز نونهالان پسر خاطرنشان می‌کند: این دوره از مسابقات نیز از تاریخ ۲۰ تا ۲۲ تیرماه به میزبانی همدان در مجموعه ورزشی شهید حاجی‌بابایی مریانج برگزار شد و با توجه به شرایط آب و هوایی همدان بلافاصله مسابقات نونهالان دختر را هم برگزار کردیم.

رئیس هیأت تنیس روی میز استان همدان اظهار می‌کند: در این مسابقات نونهالان پسر با بیش از ۱۷۰ بازیکن و ۳۱ مربی از حدود ۲۸ استان شرکت کردند و به رقابت با یکدیگر پرداختند که در ‌‌نهایت یک ورزشکار از همدان به نام علی خزایی در بین ۸ نفر بر‌تر قرار گرفت.

 

رتبه بر‌تر همدان

افروخته با تأکید بر اینکه در ورزش بانوان تنیس روی میز استان همدان یکی از استان‌های مطرح است، بیان می‌کند: تنیس روی میز همدان در رتبه‌بندی که فدراسیون در سال ۹۴ داشت جایگاه چهارم را در مجموعه استان‌های کشور به خود اختصاص داد.

رئیس هیأت تنیس روی میز استان همدان ادامه می‌دهد: امیدواریم شرایط تنیس روی میز استان روزبه‌روز بهتر شود و با برگزاری مسابقاتی که در استان برپا می‌کنیم، جایگاه بهتری در کشور کسب کنیم و دارای نفرات برتری باشیم.

نویسنده: مهری درویش‌قنبر