کشف علل ریزش مو مردان و ارتباط آن با مادران

باشگاه مخاطبان: دانشمندان ژنتیک، دویست قطعه دی ان ای را یافته‌اند که بر میزان ریزش مو در مردان در میانسالی، روند و نحوه ریزش موی این افراد ارتباط دارد. به گزارش “فردای همدان”، استاد دانشگاه ادینبورگ در اسکاتلند گفت: ما در تحقیقات خود به بیش از صدها سیگنال ژنتیکی در خصوص ریزش مو برخورد کرده […]

باشگاه مخاطبان: دانشمندان ژنتیک، دویست قطعه دی ان ای را یافته‌اند که بر میزان ریزش مو در مردان در میانسالی، روند و نحوه ریزش موی این افراد ارتباط دارد.

به گزارش “فردای همدان”، استاد دانشگاه ادینبورگ در اسکاتلند گفت: ما در تحقیقات خود به بیش از صدها سیگنال ژنتیکی در خصوص ریزش مو برخورد کرده ایم.

بسیاری از این سیگنال های ژنتیکی با کروموزوم-ایکس ارتباط مستقیم دارند و مردان نیز به نوبه خود این کروموزوم ها را از مادر خود به ارث می برند.

بسیاری از مردان و برخی از زنان در سنین میانسالی، بخشی از موهای پیشانی یا بالای سر خود را به تدریج از دست می دهند. برخی از آنها تا سن 40 سالگی به طور کامل یا مقداری دچار طاسی سر می شوند.

بر اساس تحقیقات انجام شده اخیر، پدیده طاسی دو علت اساسی دارد، نقص در هورمون های مردانه که باعث ایجاد اختلال در سلول های فولیکول موی سر می شود، یا نقص در جهش ژنی که مسئول رویش مو در صورت و دیگر نقاط بدن است.

انتهای پیام/