سابقه معلمان حق‌التدریسی در سوابق بازنشستگی آنها محاسبه می‌شود

گروه جامعه: رئیس مجمع نمایندگان استان همدان گفت: سابقه تدریس معلمان حق‌التدریسی در سوابق خدمت و بازنشستگی آنها محاسبه می‌شود. به گزارش “فردای همدان”، امیر خجسته اظهار کرد: با توجه به  در خواست های  مکرر معلمانی که سوابق حق التدریس سالهای آغازین خدمت آنها در سنوات آنان محاسبه نشده بود  و این موضوع در زمان […]

گروه جامعه: رئیس مجمع نمایندگان استان همدان گفت: سابقه تدریس معلمان حق‌التدریسی در سوابق خدمت و بازنشستگی آنها محاسبه می‌شود.

به گزارش “فردای همدان”، امیر خجسته اظهار کرد: با توجه به  در خواست های  مکرر معلمانی که سوابق حق التدریس سالهای آغازین خدمت آنها در سنوات آنان محاسبه نشده بود  و این موضوع در زمان بازنشستگی معلمان مشمول به ویژه خواهران اهمیت بسیاری داشت  مجلس با این طرح موافقت و تصویب نمود.

وی ضمن تشکر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تصویب این طرح که  در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 27 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی مطرح گردید، افزود: نمایندگان مجلس با حداکثر آراء امروز ماده واحده الحاق یک ماده قانون تعیین تکلیف استخدام معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت اموزش و پرورش را نیز به تصویب رساندند.

وی در ادامه افزود: بر اساس این ماده الحاقی، معلمان حق‌التدریسی که به استخدام آموزش و پرورش درآمده‌اند و تا لازم‌الاجرا شدن این قانون در وزارت آموزش و پرورش اشتغال دارند، می‌توانند به منظور احتساب سابقه خدمت ایام حق‌التدریس که به تائید وزارت آموزش و پرورش می‌رسد، در سوابق خدمت و بازنشستگی، سهم خود و دولت را به صورت نقد (یکجا) یا اقساط به طور کامل پرداخت کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور خاطر نشان کرد: صندوق‌های بازنشستگی نیز پس از دریافت اقساط، موظف به احتساب سوابق مذکور در بازنشستگی واجدان شرایط می‌باشند.

تبصره های تصویب این طرح شامل:

طبق تبصره یک این ماده، مدت پرداخت اقساط، معادل سابقه خدمت قابل احتساب هر یک از معلمان است.

همچنین بر اساس تبصره دو این ماده، مبنای پرداخت حق بیمه یا بازنشستگی، حداقل حقوق یا دستمزد سال لازم‌الاجرا شدن این قانون است.

همچنین بر اساس تبصره سه این ماده، مدت سابقه خدمت دوره حق‌التدریس به تناسب خدمت تمام وقت با توجه به طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان کشور و دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش و همچنین پرداخت کسورات مربوطه، در سوابق خدمت دولتی و بازنشستگی افراد قابل احتساب می‌شود.

بر اساس تبصره چهار این ماده نیز حداکثر مدت قانونی درخواست بهره‌مندی از این قانون از تاریخ‌ لازم‌الاجرا شدن به مدت یک سال است.

انتهای پیام/