بانک‌ها نمی‌خواهند تحت نظارت باشند

گروه جامعه: عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به اینکه بیشترین فسادهای مالی در بانک‌ها رخ می‌دهد، خواستار نظارت ویژه دستگاه‌های نظارتی و ذی‌ربط در این خصوص شد. به گزارش “فردای همدان”، امیر خجسته در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 27بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی با تشکر از رونمایی تقریظ […]

گروه جامعه: عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به اینکه بیشترین فسادهای مالی در بانک‌ها رخ می‌دهد، خواستار نظارت ویژه دستگاه‌های نظارتی و ذی‌ربط در این خصوص شد.

به گزارش “فردای همدان”، امیر خجسته در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 27بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی با تشکر از رونمایی تقریظ رهبری بر 4 کتاب و نگاه ویژه معظم له به مردم همدان و ایثارگران، گفت: رهبر انقلاب با اشاره به گذشته پرشکوه مدنی و علمی مردم همدان، همدان را دارالمؤمنین و دارالمجاهدین خواندند لذا به عنوان رئیس مجمع استان همدان از امام خامنه ای ولی امر مسلمین نهایت تشکر را دارم.

 

نماینده مردم همدان در ادامه با تذکر به وزیر راه و شهرسازی، افزود: امیدوارم وعده های داده شده در خصوص راه آهن استان همدان طبق قرار تا پایان سال عملیاتی شود هر چند کار ساخت و ساز کاملا تعطیل شده است.

 

وی همچنین با تذکر به وزیر نیرو گفت: وضعیت آب همدان را تعیین تکلیف کنید.

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به وزیر راه و شهرسازی، رئیس بانک مرکزی و دستگاه های نظارتی در خصوص بانک ها تذکر داد و افزود: متاسفانه بیشترین فسادهای مالی در بانک ها رخ می دهند و البته بانک ها و خصوصاً بانک های خصوصی متصور بر عدم نظارت پذیری هستند و نمی خواهند تحت نظارت قرار بگیرند اما سوال اینجاست آیا بلاتکلیفی 50 هزار میلیارد سرمایه مردم توسط بانک دی، بانک سرمایه و بانک های دیگر مشاهده نشده است؟

 

وی تصریح کرد: بانک ها سرمایه مردم را جمع و به صورت غیر قانونی در بلند مرتبه سازی و تجاری سازی استفاده می کنند سپس می گویند؛ ما نظارت پذیرنیستیم در حالی که مطابق اصل 86 قانون اساسی مجلس می تواند همه بانک ها را در تیررس نظارت خود قرار دهد.

 

نماینده مردم همدان در مجلس در پایان تاکید کرد: دستگاه های نظارتی، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و امور دارایی باید نظارت ویژه ای به فعل و انفعالات مالی بانک ها داشته باشند چرا که بیشترین فساد در بانک ها رخ می دهد.

انتهای پیام/