آنتن خودروها به سمت بالا باشد/ انرژی خود را هنگام ماندن در برف هدر ندهید

روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه آنتن سقفی خودرو مشخص کننده وجود خودرو در زیر برف است،گفت: در صورت گیرکردن در برف و کولاک آن را روبه بالا قراردهید تا اگرخودرو شما را برف و کولاک پوشاند امدادگران راحت تر وجود خودرو را شناسایی کنند و دستگاه های برف خور راهداری […]

روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه آنتن سقفی خودرو مشخص کننده وجود خودرو در زیر برف است،گفت: در صورت گیرکردن در برف و کولاک آن را روبه بالا قراردهید تا اگرخودرو شما را برف و کولاک پوشاند امدادگران راحت تر وجود خودرو را شناسایی کنند و دستگاه های برف خور راهداری هم متوجه خودرو شما شوند و با آن برخورد نکنند.

مقصود شعبانی در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار “فردای همدان”، اظهار داشت: با توجه به بارش سنگین برف و برودت هوا هم استانی‌های عزیز از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند و یا اگر مجبور به سفر هستند حتی الامکان از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس استفاده کنند چراکه در این مواقع امدادرسانی بهتر صورت می گیرد.

روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان افزود: هم استانی‌ها حتی الامکلان هنگام سفر در مسافرت های خود زنجیر چرخ، مواد غذایی و البسه گرم به همراه داشته باشند و مهم تر اینکه قبل از سفر زنجیر چرخ خود را امتحان کنند.

وی بیان کرد:  مسافران با باک بنزین پر شهر را ترک  کنند تا اگر جایی در برف معطل شدند هر یک ساعت، 10 دقیقه بتوانند ماشین خود را روشن نگه داشته و گرم بمانند.

شعبانی ادامه داد: اگر مسافران با وسیله نقلیه شخصی در جاده ها گرفتار شدند آنتن خودرو خود را به سمت بالا قرار دهند تا در برف و کولاک شدید امدادگران بتوانند به راحتی آنها را شناسایی کنند.

روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان عنوان کرد: مسافران حتما به هنگام سفر از طریق رادیو به پیام‌های مسئولین استانی در رابطه با وضعیت جاده ها و آب و هوا توجه کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین هموطنان گرفتار در برف و کولاک می توانند با شماره های سه رقمی 112 و 115 تماس بگیرند تا نیروهای امدادی سریعا به یاری آنها بشتابند.

شعبانی اظهار کرد: یکی از نکات بسیار مهم دانستن محل دقیق توسط مسافران است چراکه داشتن اطلاعات دقیق برای کمک رسانی به آنها توسط امدادگران و از دست ندادن زمان طلایی مهم است.

روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان افزود: از دیگر نکات هنگام گرفتاری در برف و کولاک حرکت به منتهی الیه سمت راست جاده، اطلاع دادن به نیروهای امدادی و منتظر ماندن است.

وی بیان کرد: همچنین اگر ماشینی در برف گیر افتاد و فرد می‌دانست تلاش آن برای رهاسازی خودرو بی فایده است توصیه می شود انرژی خود را صرف نکنند چراکه نیروی بدنی آنها کاهش می یابد.

شعبانی با اشاره به اینکه افراد اگر نمی توانند کمکی به امدادگران کنند حداقل حادثه ساز نباشند، گفت: لازم است افراد قبل از حرکت خانواده های خود را در جریان مسیر حرکت خود قرار دهند تا اگر در جایی گیرافتادند خانواده آنها با مطلع بودن از مسیر امدادگران را کمک کنند.

روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان عنوان کرد: کاری که رسانه ها انجام می دهند در نجات مسافرین تاثیرگذار است و باید گفت خبرنگاران یک امدادگر هستند.

وی خاطرنشان کرد: کارخانه ای مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان، عرفی معاون امداد و نجات جمعیت چندین بار در این روزها به پایگاه ها سرکشی نمودند.

شعبانی با اشاره به مرکز کنترل عملیات(EOC)، اظهار کرد: در مرکز کنترل عملیات(EOC)همواره 2نفر از نجاتگران به صورت شبانه روزی گوش به زنگ هستند تا درصورت بروز حوادث جاده ای نزدیکترین پایگاه را در جریان قرار دهند و آنها را به محل حادثه اعزام کنند و نتیجه را به مدیران عملیات امداد گزارش نمایند، درحقیقت این محل، مرکز کنترل و هماهنگی عملیات است.