پایان پروژه های نیمه تمام اولویت بودجه 96 شهرداری همدان است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه اکثر مراجعات مردم در زمینه تعرفه‌‌های شهرداری بوده است گفت: تعرفه‌‌های سال 96 شهرداری افزایش نخواهد یافت.   به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان”، حسین قراباغی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان با […]

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه اکثر مراجعات مردم در زمینه تعرفه‌‌های شهرداری بوده است گفت: تعرفه‌‌های سال 96 شهرداری افزایش نخواهد یافت.

 

به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان”، حسین قراباغی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه بیشترین چالش و اکثر مراجعات مردم و سازمان‌ها به شورای اسلامی شهر در خصوص تعرفه‌‌های شهرداری است، بیان کرد: تعرفه‌‌های سال 96 شهرداری هیچ افزایشی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بررسی تعرفه‌‌های شهرداری یکی از مهمترین اتفاقات کمیسیون برنامه و بودجه شورا بوده است اظهار کرد: در محاسبه و معرفی سیاست‌‌های تعرفه‌‌های سال آینده تمام آرا هیأت عمومی دیوان عدالت اداری را لحاظ کردیم که این امر موجب حذف برخی از ماده‌های تعرفه شد.

قراباغی با بیان اینکه 620 نفر ساعت جلسه کارشناسی برای بررسی این تعرفه‌ها برگزار شده گفت: هم اکنون نخستین تعرفه قانونی در مهلت قانونی به تصویب شورا رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه در تعرفه 96 هیچ افزایشی نداریم، اظهار کرد: در برخی موارد هم تعرفه‌ها کاهش داشته است.

تعرفه 96 نسبت به سال 94، 20 درصد کاهش دارد

قرا‌باغی با اشاره به اینکه با انتشار تعرفه‌ها مردم باید متوجه حق خود در تعرفه‌های شهرداری باشند، عنوان کرد: برای تعرفه 96 از ارزش معاملات منطقه‌ای سال 94 تبعیت کردیم که با توجه به تورم در کشور و بالارفتن هزینه‌ها می‌توان گفت 20 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

قراباغی با بیان اینکه افزون بر 60 مورد اصلاحات دفترچه‌ای در زمینه کل تعرفه داشته‌ایم، افزود: با این اصلاحات شاهد کاهش 60-70 درصدی درآمد شهرداری خواهیم بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه بسیاری از اصلاح تعرفه‌‌های شهرداری بار مالی ندارند گفت: این امر بیشتر در زمینه انضباط محاسباتی و قانونی شدن تعرفه‌ها بوده است.

اولویت بودجه 96 اتمام پروژه‌‌های نیمه تمام است

قراباغی با تأکید بر اینکه در بودجه سال 96 اولویت باید اتمام پروژه‌‌های نیمه تمام باشد بیان کرد: در برنامه ششم توسعه نقش شهرداری‌ها محدود دیده شده است به طوری که در زمینه پروژه‌های کلان دولت و مجلس پاسخگو خواهند بود.

وی به خرید اتوبوس به اعتبار30 میلیارد تومان از سوی شهرداری اشاره کرد و گفت: در بسیاری از موارد شهرداری جور دولت را کشیده است.

قراباغی همچنین به بستانکاری130 میلیارد تومانی شهرداری از ادارات دولتی اشاره کرد و گفت: باید با همت زیاد برای وصول این بدهی‌ها گام برداشت

وی درباره بودجه سال 96 شهرداری عنوان کرد: وصول بستانکاری‌ها و مطالبات شهرداری از جمله این موارد بوده که بر آن تأکید فراوانی شده است.

وی به لحاظ شدن پرداخت بدهی شهرداری به پیمانکاران در بودجه 96 این سازمان تأکید کرد و گفت: بودجه سه سال گذشته شهرداری همدان بدون در نظر گرفتن بودجه سال 96 به میزان 13 هزار و 920 میلیارد ریال بوده است.

قراباغی با بیان اینکه بودجه سال 92 حدود 184 میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود عنوان کرد: این میزان در عملکرد 199 میلیارد تومان بوده که 108 درصد عملکرد مثبت را نشان می‌دهد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان که به عملکرد سه ساله این کمیسیون اشاره می‌کرد ادامه داد: در سال 93 بودجه پیش‌بینی شده 358 میلیارد تومان با عملکرد 236 میلیارد تومان بوده که با عملکرد 66 درصدی نسبت به سال 92، 90 درصد افزایش داشته است.

وی بودجه پیش‌بینی شده سال 94 را 497 میلیارد تومان و اصلاحیه آن را 325 میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: عملکرد این بودجه نسبت به اصلاحیه 165 میلیارد تومان بوده است.

بودجه شهرداری باید براساس عدالت کامل تخصیص یابد

قرا‌باغی گفت: بودجه شهرداری می‌بایست براساس عدالت کامل در مناطق چهارگانه شهری لحاظ شود.

وی با اشاره به بررسی بیش از 700 پرونده در خصوص لوایح شهرداری اظهار کرد: بررسی و رسیدگی افزون بر 3 هزار و 800 مورد نامه‌ پیشنهادی در سال‌‌های 92 تا 94 صورت گرفته است.

وی به موضوع بازنشستگی کارکنان شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: در سال 96 باید نیرو‌های دارای بیش از 30 سال سابقه بازنشسته شوند.

قراباغی با بیان اینکه 220 نفر در سال 93 دارای شرایط بازنشستگی در شهرداری بودند اظهار کرد: این آمار در سال 94، 155 نفر و در سال جاری 69 نفر اعلام شده است امیدواریم تا پایان امسال هر چه سریعتر اقدامات لازم برای بازنشستگی آنان صورت گیرد.

بدهی شهرداری به پیمانکاران بیش از 140 میلیارد تومان است

وی با بیان اینکه بدهی شهرداری به پیمانکاران بیش از 140 میلیارد تومان است عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال بیشتر شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان درباره حذف عوارض ساخت هتل در همدان نیز گفت: یکی از موضوعاتی که در دفترچه عوارض 96 شهرداری لحاظ شده است حذف تمام عوارض ساخت هتل‌ها و مراکز اقامتی بوده است.

قراباغی تصریح کرد: حذف عوارض ساخت هتل در راستای تشویق سرمایه‌گذار بوده است.

وی ادامه داد: اگر امروزه شاهد افتتاح و ساخت هتل در همدان هستیم به دلیل رایگان شده عوارض آن است وگرنه کسی تاکنون در این رابطه فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران پهن نکرده است.

وی به دستورالعمل‌‌های شهرداری در بودجه 96 اشاره کرد و گفت: در این بودجه شهرداری باید با پیش‌بینی بودجه لازم برای بهبود شیوه‌های جمع‌آوری زباله، حمل و امحا برخی زباله‌ها برای پاکیزگی شهر اقدام کند

قراباغی به حل و فصل معضل حاشیه‌نشینی در شهر نیز پرداخت و بیان کرد: حاشیه‌نشینی معضلی است که همه دغدغه دارند و رسیدگی به این موضوع باید در بودجه 96 شهرداری به طور جدی دیده شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: حذف بهره‌برداری سالیانه از واحدهای آموزشی، فرهنگی و ورزشی، عوارض برج‌باغ‌ها و اقامتگاه‌های موقت نیز در دفترچه عوارض شهرداری دیده شده است.

وی همچنین درباره حساب‌رسی‌‌ها نیز گفت: ادعا داریم حساب‌رسی‌ها که از سال 92 و قبل از آن موارد مردودی داشته به مرور زمان رو به بهبودی رفته است.

وی اظهار کرد: با کارهای کارشناسی کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و امور اداری شورا حساب‌رسی 94 بسیاری از سازمان‌ها که مشروط بود مقبول شد و اکثر سازمان‌های بالای خط انحراف هم به زیر خط آمدند.

قراباغی به دلیل اجرا نشدن قطار شهری در همدان پرداخت و اظهار کرد: این موضوع در اوایل دور چهارم شورا مطرح شد که با مخالف متخصصان مبنی بر اینکه قابلیت اجرایی شدن در شهر را ندارد رد شد.

قراباغی پل سردار همدانی را پروژه مهم سال 96 عنوان کرد و افزود: باید سعی شود از کمک‌های دولتی نیز برای تکمیل این پروژه استفاده شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان گفت: این کمیسیون از پرکارترین کمیسیون‌های شورای شهر همدان است که بیشترین مراجعات و نامه‌ها به آن اختصاص دارد.

وی توجه به بودجه‌ریزی شهرداری‌ها را از وظایف شورا و این کمیسیون دانست و بیان کرد: رسیدگی به امور شهرداری‌ها بعد از تشکیل شوراها به این بخش واگذار شده است.

وی تصریح کرد: وظیفه شورا و این کمیسیون نظارت بر حفظ سرمایه و دارایی‌های منقول و غیر منقول، درآمد و هزینه‌های شهرداری‌ها است.