فناوری فضایی نقش بسیار مهمی در رشد کشور دارد

رئیس دانشگاه صنعتی همدان گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت فناوری فضایی و بومی‌سازی آن، نقش این فناوری در رشد کشور بسیار مشهود و قابل توجه است. به گزارش “فردای همدان”، محمود نیلی، رئیس دانشگاه صنعتی همدان گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت فناوری فضایی […]

رئیس دانشگاه صنعتی همدان گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت فناوری فضایی و بومی‌سازی آن، نقش این فناوری در رشد کشور بسیار مشهود و قابل توجه است.

به گزارش “فردای همدان”، محمود نیلی، رئیس دانشگاه صنعتی همدان گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت فناوری فضایی و بومی سازی آن، نقش این فناوری در رشد کشور بسیار مشهود و قابل توجه است.

وی افزود: فناوری فضایی چون جزو تکنولوژی های روز دنیا می باشد بسیار کارآمد و موثر در پیشبرد اهداف کشور است و یکی از جبهه های کاری محققین جوتن ماست و ما در این زمینه باید به فعالیت، تحقیق و توسعه بپردازیم؛ که به لطف خداوند ایران در این زمینه پیشرفت های خوبی داشته است.

نیلی در مورد اهمیت فناوری فضایی بیان داشت: این فناوری از جهات مختلف از جمله اطلاعاتی و دفاعی برای کشور ما بسیار پر اهمیت بوده و ضرورت دارد که محققان ما در این زمینه فعالیت کنند که روز به روز به نتایج و دستاوردهای بهتری برسند و با توجه به این که در کشور تعدادی دانشگاه در این زمینه فعالیت می کنند، چندی پیش شاهد رونمایی از دستاورد های محققان در این زمینه بودیم و این موضوع باعث خوشحالی ست.

وی در خصوص وجود این رشته در دانشگاه های همدان گفت: متاسفانه این رشته در دانشگاه های همدان وجود ندارد که عدم وجود متقاضی و نبود امکانات لازم از جمله دلایل نبود این رشته است و با توجه به راهبردها، دانشگاه ها می بایست رشته های موجود خود را توسعه دهند و نمی توانند رشته جدید اضافه کنند؛ بنابراین دانشگاه صنعتی برای این رشته برنامه ای ندارد و متقاضیان برای این رشته باید به سایر دانشگاه‌ها در بیرون از استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/