نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش فردای همدان، سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ در بازه زمانی ۵ تا ۷ شهریور ۱۴۰۴، با ثبت ۱۵۷۵ تماس، عملکرد قابل توجهی را در پاسخگویی به مطالبات شهروندان همدانی از خود نشان داد. از این تعداد، ۹۷۸ تماس ورودی، ۵۷۸ تماس خروجی و ۱۹ تماس داخلی به ثبت رسید که نشاندهنده تعامل فعال میان شهروندان و مدیریت شهری است.
در این مدت، بیشترین تماسها مربوط به مسائل خدمات شهری و حملونقل عمومی بود. پاکسازی معابر و پیادهروها در نقاطی چون خیابان ستاره، کوچه الهیه ۱، حسنآباد، کوچه لاله ۱، سنگشیر و بنبست آلاله از جمله درخواستهای پرتکرار شهروندان بود. همچنین کمبود اتوبوس در خطوط اعتمادیه، جورقان، شهرک فرهنگیان و شهرک مدنی موجب تماسهای متعدد با سامانه شد.
ساختوسازهای غیرمجاز در مناطقی نظیر خیابان سرداری، شهرک ولیعصر، شهرک بهشتی، میدان شاهد و خیابان رازی نیز از جمله دغدغههای شهروندان بود که بهطور مکرر گزارش شد. درخواست ترمیم و اجرای آسفالت نوار حفاری در نقاط مختلف شهر، رفع سد معبر وانتبارها در بلوار شهید رجایی، میدان صدا و سیما و بلوار بم، افزایش تعداد تاکسی در خیابان شهدا، لایروبی جویهای نهری خیابان طالقانی مقابل بیمارستان اکباتان و خاموشی چراغهای بلوار ارم پشت بوستان و پارک پیامنور نیز از دیگر موارد پرتکرار بودند.
در بخش پیامهای خطرساز، رفع خطر بناهای فرسوده در راسته خامهفروشها پایینتر از بانک سپه و رنگآمیزی سرعتکاه در منطقه سعیدیه مورد توجه قرار گرفت. همچنین در دسته پیامهای حساس، گزارشهایی از ساختوساز غیرمجاز در منطقه سیلو، قطع درخت خشک و خطرساز در خیابان باباطاهر، آتشزدن باکس زباله در خیابان خضریان، قطع غیرمجاز درخت در سعیدیه بالا و جمعآوری متکدیان از چهارراه پیشاهنگی ثبت شد.
از مجموع ۲۱۰ پیام ثبتشده، سه موضوع بیشترین فراوانی را داشتند: پاکسازی معابر و پیادهروها با ۶۴ پیام، افزایش تعداد اتوبوس در مناطق مختلف با ۵۱ پیام، و ساختوسازهای غیرمجاز با ۳۱ پیام. این آمارها نشان میدهد که شهروندان همدانی با حساسیت بالا، مسائل شهری را پیگیری کرده و خواستار بهبود شرایط زندگی در سطح شهر هستند.