نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش فردای همدان، عباس صوفی در جلسه با مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیزمدارس استان همدان و مدیران نواحی آموزش و پرورش شهرستان همدان و قهاوند اظهار داشت: بانک پاسارگاد با بودجه هزار میلیارد تومانی طرح احداث مدرسه دارالفنون با استانداردهای کامل در همدان را مطرح کرده که نیازمند تامین زمین مورد نیاز از سوی مدیران استانی است.
وی افزود: در نظام آموزشی چند ماموریت در زمینه مسایل کیفی وکمی هست که دانشآموزان نباید دغدغه فضای آموزشی داشته باشند.
ویبا اشاره به اینکه چند ظرفیت منابع استانی، ملی، مولدسازی و خیری برای تامین منابع وجود دارد که باید از آن استفاده کرد، بیان کرد: ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور بوده که ۱۰۰ هزار میلیارد برای استانهاست که از این میزان تنها پنج هزار میلیارد تومان در اختیار استان همدان قرار میگیرد.
نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس با بیان اینکهتخصیص اعتبارات در حوزه مرکز به شدت بالاتر از استانهاست، تاکید کرد: مدیران باید برای جذب اعتبارات عمرانی پیگیریهای لازم را از وزارتخانهها و سازمانهای ملی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه سند آمایش سرزمینی نوسازی مدارس تهیه شود، بیان کرد: افقی برای ساخت و تجهیز مدارس تعریف، تا با برنامهریزی مناسب در راستای جذب اعتبارات گام برداشته شود.
صوفی با اعلام اینکه بنیاد علوی آمادگی لازم برای احداث و استانداردسازی سرویس بهداشتی مدارس همدان را دارد، گفت: به دنبال این هستیم تا موضوع دیوارکشی مدارس را نیز به این طرح اضافه کنیم تا بار سنگینی از دوش نوسازی مدارس استان برداشته شود.
وی با تاکید بر اینکه اولویت بازسازی مدارس باشد، گفت: توسعه فضای آموزشی برای دانش آموزان همدان باید در اولویت باشد ولی با توجه به کمبود بودجه عمرانی ساخت مدارس با سرعت کمتری انجام میشود.
صوفی توسعه کیفیت و کمیت کلاسهای درس را در کنار هم مهم دانست و گفت: با برنامهریزی مناسب باید به دنبال توسعه کمی و کیفی فضای آموزشی در سطح تمام مدارس و هنرستانهای شهر همدان و فامنین وجورقان ومریانج و قهاوند و تمام روستاهای حوزه انتخابیه همدان وقامنین بود چراکه با کمبود بودجه مسیر برای رسیدن به نقطه ایدهآل دشوار است.
گفتنی است؛ در این جلسه محمد شهلایی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان و مدیران نواحی یک، ودو و قهاوند نقطه نظرات لازم در زمینه فضاهای آموزشی و پروژههای حوزه نوسازی مدارس را مطرح کردند.