تاسیس هزار و 500 سمن مردم نهاد در دولت تدبیر و امید / ارائه 800 هزار فقره تسهیلات ازدواج در سال جاری

وزیر ورزش و جوانان تاسیس هزار و 500 سمن مردم نهاد در سه سال گذشته خبر داد و افزود:  در نظر داریم تا پایان دولت این تعداد به دو هزار سازمان برسد.   به گزارش خبرنگار پایگاه خبری”فردای همدان” مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان عصر پنجشنبه در نشست با هیئت های ورزشی و سمن […]

وزیر ورزش و جوانان تاسیس هزار و 500 سمن مردم نهاد در سه سال گذشته خبر داد و افزود:  در نظر داریم تا پایان دولت این تعداد به دو هزار سازمان برسد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری”فردای همدان” مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان عصر پنجشنبه در نشست با هیئت های ورزشی و سمن های حوزه  ورزش و جوانان با بیان اینکه استان همدان دارای مشاهیر، شهدا و بزرگان گرانقدری است و در این جمع جای سردار شهید حاج حسین همدانی و مرحوم بهنامجو فرماندار سابق همدان خالی است، عنوان کرد: باور من بر است که مجموعه ورزش و جوانان باید در خدمت رشد و اعتلاء و حل کردن مشکلات جوانان قدم بردارد و ورزش به عنوان ابزار و سازکارمی‌توانند در پر کردن اوغات فراغت و شکوفا کردن استعداد جوانان استفاده شود.

وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید در بخش ورزش و جوانان دستاوردهای خوبی داشتیم، دستمان خالی نیست در سه سال گذشته حدود 50 سازمان مردم نهاد و سمن در کل کشور داشتیم ولی در طی همین مدت این تعداد به هزار و 500 سمن مردم نهاد رسیده و در نظر داریم تا پایان دولت به دو هزار سازمان برسد.

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: از امسال تا پایان دی ماه نیز 800 هزار فقره تسهیلات ازدواج 100 میلیون ریالی پرداخت شده و 200 هزار تسهیلات هم تعیین شعبه شده و تلاش ما افزایش تسهیلات به یک میلیون فقره است.

سلطانی‌فر اضافه کرد: این روزها نیاز شدیدی به مراکز مشاوره ازدواج احساس می‌شود و بسیاری از زوج‌ها احتیاج به مشورت دارند؛ شاید با چند جلسه مشاوره بسیاری از طلاق های صورت گرفته، جلوگیری می‌کرد به همین دلیل مراکز مشاوره در کشور گسترش پیدا کند تا جوانان بتوانند با مبلغ کمی از این راهنمایی‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه جوانان ما آینده خود را با رای خودشان رقم می‌زنند و باید انتقال قدرت به نسل جوان مهم‌تر و دقیق‌تر صورت بگیرد، اظهار کرد: 23 هزار سازمان مردم نهاد در کشور به فرایند انتقال قدرت از نسلی به نسل دیگر کمک کند، آموزش‌های لازم را بدهند و جوانان هم تجربه کنند، مسلط شوند.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: امسال هزار میلیارد تومان برای ورزش استان‌ها و مناطق روستایی، ورزش جانبازان، روستایی، عشایری، ورزش بانوان و همچنین ازدواج جوانان به وزارت ورزش و جوانان اختصاص یافت.

خبرنگار: زهرا قاسمی نیما