برپایی اولین نشست تحکیم بنیان خانواده در محیط زیست همدان

اولین نشست از سلسله نشست های تحکیم بنیان خانواده توسط واحد امور بانواده اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان در این اداره کل برگزار شد.   به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” در این نشست محمدرضا محمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بر توجه به اقدامات فرهنگی در راستای تحکیم بنیان خانواده تاکید کرد و […]

اولین نشست از سلسله نشست های تحکیم بنیان خانواده توسط واحد امور بانواده اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان در این اداره کل برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” در این نشست محمدرضا محمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بر توجه به اقدامات فرهنگی در راستای تحکیم بنیان خانواده تاکید کرد و گفت: نشست ها و همایش هایی که به این منظور برگزار می شود فرصتی است تا به خانواده ها در راستای برون رفت از شرایط بحرانی زندگی کمک کند.

حسن محققی، روانشناس نیز که به عنوان سخنران این نشست حضور داشت نسبت به دور شدن اعضای خانواده ها در شرایط کنونی جامعه هشدار داد و گفت: ارتباط با خود، ارتباط با دیگران و اربتط با طبیعت سه رکن ارتباطی است و انسان هایی که می توانند با طبیعت اخت بگیرند، انسان های سالمی هستند.

محققی با اشاره به پیوند محیط زیست و خانواده خاطر نشان کرد: هرجا حال محیط زیست خوب است، حال مردم نیز خوب است.

وی با بیان برخی آمار اذعان کرد: سه پنجم زندگی ها با تعارض مواجه شده و یک پنجم ازدواج ها به طلاق می انجامد و تنها یک پنجم ازدواج ها به سوی بالندگی سوق می یابد و این درحالی است که با 75 درصد طلاق عاطفی در خانواده ها مواجه هستیم که این موضوع نگران کننده است و مجاورت بدون صمیمیت، 85 درصد طلاق کلامی را در بین زوجین موجب شده است.

وی ادامه داد: متوسط گفتگوی زوج ایرانی 17 دقیقه است و این درحالی است که متوسط استفاده از فضای مجازی 4 تا 6 ساعت می باشد.

وی بر انتخاب مناسب، مراقبت و آموزش مداوم و مشاوره در موقع ضرورت در فرایند یک زندگی تاکید کرد و گفت: 75 درصد از اختلافات زناشویی در شهر همدان به دلیل دخالت خانواده ها رخ می دهد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی کانون خانواده ها را به سوی نا امنی سوق می دهد، افزود: رعایت حد و مرزهای طرفین، وفاداری به رابطه، صمیمیت، قناعت در رابطه، مکملیت و میل و کشش، از جمله  راه های لازم برای استمرار رابطه است.

گفتنی است در این نشست، طاهره دوروزي، مشاور و مديرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و جمعی از کارکنان حفاظت محیط زیست، تبلیغات اسلامی و منابع طبیعی استان حضور داشتند.