برگزاری پویش سه شنبه های بدون خودرو در همدان

همزمان با نخستین روز از دهه فجر، پویش مردمی سه شنبه های بدون خودرو با حضور حدود 100شهروند همدانی در شهر همدان کلید خورد.   به گزارش  پایگاه خبری”فردای همدان” به همت کمیته محیط زیست توسعه پایدار و کمیته دوچرخه سواری همگانی استان همدان و با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان، شورای اسلامی شهر […]

همزمان با نخستین روز از دهه فجر، پویش مردمی سه شنبه های بدون خودرو با حضور حدود 100شهروند همدانی در شهر همدان کلید خورد.

 

به گزارش  پایگاه خبری”فردای همدان” به همت کمیته محیط زیست توسعه پایدار و کمیته دوچرخه سواری همگانی استان همدان و با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان، شورای اسلامی شهر همدان، اداره کل حفاظت محیط زیست، شرکت ارتباطات سیار، پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان، شهرداری همدان، دبیرخانه همایش ملی شهر سبز پایدار و فرمانداری همدان نخستین «پویش ملی سه شنبه های بدون خودرو» صبح روز سه شنبه از میدان جهاد به سمت پیاده راه بوعلی برگزار گردید.

در اولین هفته انجام این پویش در شهر همدان که نشانگر گوشه ای از همدلی و وفاق مابین ملت و دولت در زمینه مباحث محیط زیستی و سلامتی همگانی بود، حدود 100شهروند همدانی حضور داشتند.

علیرضا گروسین، رئیس کمیته محیط زیست و توسعه پایدار هیئت ورزشهای همگانی استان در آیین سه شنبه های بدون خودرو در همدان، گفت:از آنجا که آرمان های این ایده در راستای وظایف سازمان حفاظت محیط زیست بود مورد حمایت ما قرار گرفت، در همین راستا نیز هیات همگانی تلاش می کند تا این ایده در اختیار جمع بیشتری از شهروندان کشور قرار گیرد.

وی اظهار داشت: باید تغییرات را از خودمان شروع کنیم و نباید انتظار داشته باشیم که دیگران سرزمینی را تدارک ببینند که در شأن ما باشد.

رئیس کمیته محیط زیست و توسعه پایدار هیئت ورزشهای همگانی استان با بیان اینکه حداکثر توان تحمل هر شهروند در آلودگی صوتی 65 دسیبل است، افزود: چنانچه آلودگی صوتی به 66 دسیبل برسد آلودگی صوتی دوبرابر خواهد شد و این در حالی است که آلودگی‌ها روز به روز در حال افزایش است.

گروسین گفت: استفاده از خودروی شخصی، سرعت بخشی روند برداشت سوخت‌ های فسیلی و آزاد شدن گازهای مضر در طبیعت می‌ شود.

وی افزایش نزاع‌ های خیابانی، پرخاشگری و کاهش آستانه تحمل شهروندان را ناشی از آلودگی‌ های صوتی و بصری عنوان کرد و گفت:باید شاهد روزی باشیم که در اطراف همه مدارس کشور مسیرهای ایمن دوچرخه سواری را راه ‌اندازی شده و تردد ایمن را در شهر شاهد باشیم.

رئیس کمیته محیط زیست و توسعه پایدار هیئت ورزشهای همگانی استان افزود: پویش سه شنبه های بدون خودرو یک پویش محیط زیستی صرف نیست بلکه یک پویش اجتماعی و ورزشی است که به بهبود شاخص های توسعه سرمایه های اجتماعی و توسعه ورزش همگانی کمک می کند.