برجام دستاوردهاي اقتصادي مثبتي براي کشور به ارمغان آورد

استاندار همدان گفت: با اجراي برجام و برداشته شدن تحريمها دستاوردهاي اقتصادي خوبي براي کشور آورده شد و سرمايه گذاري در کشور رونق گرفت.   به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” محمد ناصر نيکبخت، استاندار همدان سه شنبه در ديدار با اقشار مختلف مردم در کانون شهيد باهنر نهاوند افزود: دشمن که با تحريم هاي ظالمانه […]

استاندار همدان گفت: با اجراي برجام و برداشته شدن تحريمها دستاوردهاي اقتصادي خوبي براي کشور آورده شد و سرمايه گذاري در کشور رونق گرفت.

 

به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” محمد ناصر نيکبخت، استاندار همدان سه شنبه در ديدار با اقشار مختلف مردم در کانون شهيد باهنر نهاوند افزود: دشمن که با تحريم هاي ظالمانه قصد داشت کشور را فلج کرده و آن را به انحطاط بکشاند با نتيجه عکس روبرو شد چون ما در اين شرايط بيشتر توانستيم به خودکفايي برسيم.

وي گفت: دشمن تا کنون نتوانسته نظام اسلامي را وادار به سازش کند و از اين به بعد هم نخواهد توانست چون تمام گزينه هاي او به زير ميز رفته و او ميداند که ايران داراي جوانان سلحشوري است که در دفاع مقدس امتحان خود را به خوبي پس داده اند.

وي مساله برجام را موفقيتي براي نظام اسلامي دانست و اظهار کرد: قبل از برجام ما نمي توانستيم خط راه آهن را ريل گذاري کنيم اما به محض برداشته شدن تحريمها با وارد کردن ريل از خارج توانستيم خط آهن غرب کشور را به سرانجام برسانيم.

وي افزود: در زمينه صادرات نفت نيز ما تا قبل از برداشته شدن تحريمها روزانه 800 هزار بشکه صادرات داشتيم و کشتيهاي ما زير پرچم کشوري ديگر تردد مي کردند که با اجراي برجام در حال حاضر توليد نفت کشور به چهار ميليون رسيده که دو و نيم ميليون بشکه آن صادر مي شود.

وي توسعه سرمايه گذاري خارجي و تلاش براي ايجاد اشتغال را از ديگر نتايج برجام عنوان کرد و گفت: از ابتداي برداشته شدن تحريمها در کشور 11 ميليارد و 600 ميليون دلار سرمايه گذاري مستقيم خارجي در کشور صورت گرفته که اين از نتايج برجام مي باشد .

نيکبخت به ايجاد نيروگاه خورشيدي در استان با سرمايه گذاري خارجي اشاره کرد و افزود: تا قبل از برجام 2 نيروگاه خورشيدي در کشور داشتيم که طي چهار روز گذشته 2 نيروگاه هفت مگاواتي در همدان افتتاح و سه نيروگاه هفت مگاواتي ديگر نيز کلنگ زني شد که همه اينها با سرمايه گذاري مستقيم خارجي صورت گرفته است .

استاندار همدان افزود: البته نبايد خدعه آمريکا را فراموش کرد اما ما پادزهر آنرا داريم که حضور مردم در صحنه و زعامت رهبري معظم انقلاب و همچنين تعامل و تدبير دولت اين خدعه را خنثي مي کند .

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اقدامات دولت براي توسعه کشور گفت: زماني که دولت نهم دولت را تحويل گرفت نرخ تورم 12 درصد و رشد اقتصادي هم چهار درصد مثبت بود علاوه بر اينکه در حساب ذخيره ارزي پول زيادي وجود داشت و هنگامي که دولت يازدهم دولت را تحويل گرفت تورم 40 درصد و رشد اقتصادي منفي 6و نيم درصد و خزانه هم چيزي نداشت .

استاندار همدان افزود: در چنين شرايطي که توقعات هم بالا بود دولت يازدهم کار خود را شروع کرد و با وجود اينکه برخي هم مي گفتند که اين دولت تا يک سال بيشتر دوام نمي اورد توانست با لطف خدا ، حمايتهاي رهبري و تدبيرو تعقل کارها را به جلو ببرد.

نيکبخت تصريح کرد: با داشتن چنين شرايطي دولت طرح تحول نظام سلامت را که فقط تا کنون چهار هزار ميليارد ريال آن سهم استان ما بوده به اجرا در آورد زيرا معتقد بود که سلامتي و زندگي سالم حق هر ايراني است .

وي با اشاره به اينکه دولت يازدهم وارث 400 هزار ميليارد تومان طرح نيمه تمام است افزود: در استان همدان 170 طرح نيمه تمام شناسايي شده که دولت براي تکميل آنها در سال اقتصاد مقاومتي در نظر دارد آنها را با شرايط و تسهيلاتي به بخش خصوصي واگذار کند.

وي به انعقاد تفاهم نامه استانداري همدان با وزرات بهداشت و دانشگاه علوم پزشکي اشاره کرد و افزود: اخيرا تفاهم نامه اي با دانشگاه علوم پزشکي و وزارت بهداشت به امضا رسانده ايم که بر اساس آن 270 طرح بهداشتي در سراسر استان اجرا مي شود که يک سوم توسط استانداري ، يک سوم توسط دانشگاه علوم پزشکي و يک سوم هم توسط وزارت بهداشت تامين اعتبار خواهد شد که همه آنها نيز تا قبل از پايان کار دولت به بهره برداري خواهند رسيد .

وي در رابطه با اقتصاد مقاومتي نيز خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه از سوي مقام معظم رهبري در چند سال اخيربه مساله اقتصاد مقاومتي پرداخته شد لذا دولت تمرکز خوبي روي اين مساله داشته و ما هم در سطح استان اقدامات خوبي در اين زمينه انجام داده ايم .

وي اقتصاد مقاومتي را امري ضروري در هر شرايطي عنوان کرد و گفت: حتي اگر همه تحريمها به طور کامل برداشته شود باز هم ما بي نياز از اقتصاد مقاومتي نخواهيم بود زيرا اين مساله کشور را در برابر مشکلات بيمه مي کند.

استاندار همدان امنيت کنوني ايران را موهبتي الهي ذکر کرد و گفت: در شرايطي که اطراف کشور ما را جنگ و خونريزي در بر گرفته ايران ما آنقدر امن است که سرمايه گذاران خارجي با اطمينان وراد کشور شده و شروع به کار مي کنند که اين يک نعمت الهي است که حاصل رهبري هاي شايسته رهبر انقلاب و تدبير دولت و وحدت مردم است .

وي مردم را سرمايه اصلي نظام خواند و گفت: همه توفيق نظام مرهون حمايتهاي مردم است زيرا آنها هم انقلاب را به پيروزي رساندند و هم از آن صيانت کردند و هم همراه و ياور انقلاب هستند لذا امروز مردم ما در دنيا سرفراز هستند.