مهمترین جهت گیری بودجه ۹۶ حمایت از اقشار آسیب پذیر

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ گفت: حقوق بازنشستگان قدیمی با درنظر گرفتن شرایط و مدارک مشابه تا ۹۰ درصد با حقوق بازنشستگان جدید همسان سازی می شود. به گزارش “فردای همدان”، دکتر مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس در خصوص بودجه 96 گفت: اولویت های کمیسیون تلفیق، اولویت های کمیسیون های تخصصی است و بودجه […]

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ گفت: حقوق بازنشستگان قدیمی با درنظر گرفتن شرایط و مدارک مشابه تا ۹۰ درصد با حقوق بازنشستگان جدید همسان سازی می شود.

به گزارش “فردای همدان”، دکتر مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس در خصوص بودجه 96 گفت: اولویت های کمیسیون تلفیق، اولویت های کمیسیون های تخصصی است و بودجه هم مبتنی بر برنامه پنج ساله است، ما در بودجه امسال تلاش کردیم تا به معیشت مردم کمک کنیم و مصوباتی را مد نظر قرار دادیم تا مردمی که کمترین درآمد را دارند بتوانند منتفع شوند، ما به تولید، تسهیل فضای کسب و کار، توجه به درآمدهای مالی و نفت توجه کردیم اما عمده مسئله ما به افرادی است که کمترین درامد را دارند.

وی افزود: همسان سازی واژه ای است که در بوجه 96 و برنامه ششم توسعه به کار رفته است براین اساس، قرار است حقوق بازنشستگان را با شاغلین حال حاضر تا 90 درصد برابر کنیم، البته این میزان برای هر فردی متفاوت است و عملا حقوق همه بازنشستگان با یکدیگر برابر نمی شود که تبعض به حساب نمی آید و مسائلی همچون تحصیلات، سختی کار و غیره از جمله عوامل تفاوت حقوق ها خواهد بود که از ابتدای 96 نیز اجرایی می شود و در مرحله نخست ویژه افرادی که کمتر از 2 میلیون تومان بازنشستگی می گیرند. این حکم ویژه دستگاه های دولتی است مثل نیروهای مسلح و عملا سایر صندوقها را شامل نمی شود.

مفتح بیان کرد: ما در برنامه ششم توسعه برای خانواده بزرگ کمیته امداد،علاوه بر یارانه، حقوقی بین 180 تا 200 هزار تومان نیز به عنوان دستمزد در نظر گرفته ایم که معادل حداقل 20 درصد دستمزد است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 96 افزود: تعرفه مالیات بدون تغییر است ما به دنبال کاهش فرار مالیاتی هستیم زیرا درحال حاضر شاهد فرار مالیاتی گسترده در کشور هستیم.

وی عنوان کرد: ما در بودجه امسال مبلغی را برای بیمه محصولات کشاورزی در نظر گرفته ایم تا در صورت وقوع خسارت این صندوق بیمه بتواند خسارت ها را جبران کند. در بودجه امسال کشاورزانی که خسارت می بینند برای سه سال پرداخت وامهایشان امحال می شود و عملا این دولت است که هزینه ها را جبران می کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 96  همچنین افزود: ما برای کسانی که وامی کمتر از 100 میلیون تومان دریافت کرده اند جریمه دیرکرد را مشمول بخشش قرار داده ایم، کسانی که وام خرد دریافت کرده اند می توانند اصل پول را به بانک بازگردانند و عملا از شر سودها و خسارت ها رها شوند.

وی گفت: ما در کمیسیون تلفیق تلاش کردیم تا مشکلات کشور را در حد یکسال متناسب با بودجه کشور جمع بندی کنیم اگرچه کشور با مشکلات زیادی دست به گیربان است اما درمجموع تلاش شد تا بودجه را از پیامدهای نوسانات نفت و ارز حفظ کنیم.

انتهای پیام/