کارگروه باز آموزی طرح امداد و نجات ویژه نوروز 96 برگزار شد

با حضور مدیرعامل، خزانه دار،معاون امداد و نجات استان ،روسای شعب و مسئولین امداد هلال احمر استان جلسه باز آموزی امداد و نجات نوروز 96 برگزار شد. به گزارش “فردای همدان”، حمید عرفی یگانه معاون امداد و نجات جمعیت استان با اشاره به ضرورت آمادگی نیروهای امدادی جهت خدمات رسانی در طرح ملی امداد و […]

با حضور مدیرعامل، خزانه دار،معاون امداد و نجات استان ،روسای شعب و مسئولین امداد هلال احمر استان جلسه باز آموزی امداد و نجات نوروز 96 برگزار شد.

به گزارش “فردای همدان”، حمید عرفی یگانه معاون امداد و نجات جمعیت استان با اشاره به ضرورت آمادگی نیروهای امدادی جهت خدمات رسانی در طرح ملی امداد و نجات نوروزی گفت این باز آموزی در راستای ارتقاء سطح یادگیری و ایجاد انگیزه نجاتگران و بالا بردن توان عملیاتی جهت پاسخگویی موثر و به موقع به حوادث و سوانح احتمالی بر گزار شد.

عرفی افزود: جمعیت هلال احمر استان بعنوان یک سازمان مردمی و خدمتگزار، آمادگی نجاتگران خود را از لحاظ روحی و روانی و امداد و نجات علمی حفظ نموده و در نوروز 96 با ارائه حیاتی ترین و نجات بخش ترین خدمات در راستای کاهش تلفات ناشی از حوادث و خدمت رسانی به موقع در خدمت هموطنان عزیز خواهد بود

وی اضافه کرد: برگزاری این کارگاه ها و باز آموزی ها با هدف به روز رسانی و افزایش دانش، مهارت و ایجاد انگیزه در بین عوامل اجرایی طرح و بالا بردن توان عملیاتی دربین نجاتگران ،ایجاد تحرک و پویایی و پاسخگویی موثر و کار آمد انجام می گیرد.

معاون امداد و نجات استان افزود: تمامی فراگیران این طرح با توجه به حضور در پایگاه های کوهستان ،جاده و … باید دارای مدرک تخصصی جستجو و نجات در حوادث جاده ای و کوهستان باشند و مباحث تئوری و عملی آیتم های نجات در کوهستان و اصول نجات را بخوبی آشنا باشند و در بازآموزی های مربوطه شرکت کرده باشند و در این دوره ها حداقل نمره قبولی را کسب نموده وگواهینامه مربوطه را دریافت کنند و نهایتاً فرم شماره یک که در سه نسخه است تکمیلی و به معاونتهای  مربوطه تحویل نمایند.

حمید عرفی یگانه تاریخ اجرای این باز آموزی را 26 و27 اسفند ماه ذکر کرد و  گفت: شرکت در این باز آموزی ها ،لازمه شرکت در طرح امداد و نجات نوروزی می باشد و نجاتگرانی که دراین بازآموزی دوروزه شرکت نکنند نمی توانند در پایگاه های جاده ای و شیفت های نوروزی مشغول بکار شوند.

انتهای پیام/