راه رسیدن به سلامت معنوی، اقتصادی و اجتماعی در جامعه نماز است

جلسه شورای اقامه نماز اداره كل ورزش و جوانان استان با حضور مدیر ستاد اقامه نماز استان ،مسئولین ستادی نماز و روسای شهرستان در دفتر معاونت جوانان برگزار شد.   به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان”، اسداله ربانی مهر، معاونت ورزش و جوانان استان همدان به ارائه گزارش عملكرد ستاد اقامه نماز در اداره كل ورزش […]

جلسه شورای اقامه نماز اداره كل ورزش و جوانان استان با حضور مدیر ستاد اقامه نماز استان ،مسئولین ستادی نماز و روسای شهرستان در دفتر معاونت جوانان برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان”، اسداله ربانی مهر، معاونت ورزش و جوانان استان همدان به ارائه گزارش عملكرد ستاد اقامه نماز در اداره كل ورزش و جوانان استان پرداخت و گفت :در بحث برنامه های فرهنگی توجه ویژه به دومقوله نماز و قرآن داشته ایم كه خوشبختانه در برنامه قرآنی ما 820 نفر ثبت نام كردند و از این تعداد 5 نفر از استان همدان توانستند مقام كشوری كسب نمایند.

ربانی در طرح ساماندهی فضاها و اماكن ورزشی گفت :با همكاری فعالان نمازی توانستیم نمازخانه های جدید را احداث و تجهیز كنیم و همچنین با همكاری ائمه جماعت اداره كل حاج آقا افراسیابی به اماكن ورزشی برویم و در وقت اذان نماز جماعت برگزار نماییم و در پایان نماز جلسه پرسش و پاسخ برای ورزشكاران لحاظ نماییم .

در ادامه منعم مدیر كل ورزش و جوانان ضمن خرسندی از برپایی این جلسات و حضور فعال اعضا در بحث نماز گفت :نماز بهترین وسیله ارتباطی با خداست و در آیات و روایات بسیاری به نماز اول وقت توجه ویژه شده است .

وی گفت :خوشبختانه در بحث نماز در اداره كل ورزش و جوانان كارها و فعالیت های ویژه ای در این خصوص انجام شده و این اداره توانسته در بحث ارزیابی عملكرد نماز در بین ادارات استان برتر شود كه این مستلزم زحمات كلیه كاركنان می باشد.

نماز یكی از شاخص هایی است كه مومن با آن سنجیده می شود كه اگر مشكلات ما روز به روز زیاد می شود معلوم می شود كه نماز ما ایراد دارد و باید برگزاری دوره های آموزشی و تشكیل شوراهای نماز و بررسی مكان های نماز باید مورد توجه قرار بگیرد . منعم در ادامه گفت :از ابتدای امسال ما به صورت مرتب جلسات شورای اقامه نماز را برگزار كردیم و به لطف خدا توانستیم 80 درصد مصوبات این جلسات را اجرایی نماییم از جمله آنها می توان به مسابقات نقاشی و كتاب خوانی در محوریت نماز ،مسابقات اذان ،قرآن ،كارگاه هم اندیشی جوانان در خصوص نماز و…اشاره كرد.

حسنی حلم مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینكه نماز فعالیت جامعه را به سمت رشد سوق می دهد، گفت: راه رسیدن به سلامت معنوی، اقتصادی و اجتماعی در جامعه نماز است.

وی در ادامه سخنانش افزود: نماز باید پیشرو فعالیت های فرهنگی در جامعه باشد چرا كه نماز امری بوده كه فعالیت جامعه را به سمت رشد سوق می دهد وراه رسیدن به سلامت معنوی، اقتصادی و اجتماعی در جامعه نماز است

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به اینكه جامعه باید نمازی شود، افزود: دست یابی به این مهم در گرو نماز خوان كردن افراد جامعه و ترویج فرهنگ نماز در بین افراد بوده است و این كار اداره ورزش و جوانان و آموزش و پرورش است زیرا جوانان ما در این دو حوزه فعالیت دارند.

در بحث نماز ما اول باید تمكن پیدا كنیم و بعد بتوانیم آن را اقامه نماییم و این اقامه صرف خواندن نماز نیست بلكه ما باید نماز و فرهنگ آن را ترویج دهیم ،در حقیقت مروجین نماز باید نماز را علمداری نمایند .

وی در ادامه گفت :هنگامی كارهای ترویج نماز انجام شد ما باید بیاییم و ببینیم ورود و خروج و بازدهی كار ما چه بود و توجه ویژه به این مقوله داشته باشیم و ببینیم برای نماز چقدر هزینه كردیم ،این هزینه صرف بحث مادی ندارد بلكه ما چقدر در مقوله نماز فكر كردیم و باعث دید پاك در جامعه شدیم .اگر در جامعه دنبال نشاط اجتماعی ،تربیتی ،فرهنگی و…..همه ریشه در نماز دارد .

حسنی حلم با توجه به اینكه در آستانه سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب هستیم گفت :ما پیرو خط امام راحل باید قرار بگیریم ایشان سخت ترین تصمیمات مهم خود را بعد از نماز می گرفت چون علم كامل به این موضوع داشت كه از این رهگذر می تواند به همه چیز اشراف پیدا كند .

در پایان روسای شهرستان و اعضا پیشنهادات خود را در خصوص ترویح نماز مطرح كردند و دیدگاهها مورد بررسی قرار گرفت .

در آخر جلسه از  دبیر هیئت دو و میدانی و خانم خدابنده لو مربی تیراندازی بانوان به عنوان مروجین نمازی تقدیر شد.