آمادگي اوقاف همدان در كمك به مساجد دارای رقباتی با نیات

مدیرکل اوقاف و امور خيريه استان همدان گفت: اوقاف همدان آمادگی کمک به تأمین هزینه‌های برنامه‌های مساجدی که دارای رقباتی با نیات کمک به امور فرهنگی و مذهبی هستند را دارد.   به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان، حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خيريه استان همدان با بیان اینکه ویژه‌برنامه‌های دهه فجر با محوریت […]

مدیرکل اوقاف و امور خيريه استان همدان گفت: اوقاف همدان آمادگی کمک به تأمین هزینه‌های برنامه‌های مساجدی که دارای رقباتی با نیات کمک به امور فرهنگی و مذهبی هستند را دارد.

 

به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان، حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خيريه استان همدان با بیان اینکه ویژه‌برنامه‌های دهه فجر با محوریت تقویت برنامه‌های مردمی و مشارکت همه جانبه اقشار مختلف در مساجد و بقاع متبرکه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی توسط کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان که اداره کل اوقاف ریاست این کمیته را بر عهده دارد، در طول ایام‌الله دهه فجر برنامه‌ریزی شده است.

حجت‌الاسلام محمد کاروند با اشاره به اینکه از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برنامه «10 شب در 10 مسجد» اشاره کرد که این برنامه در 9 شهرستان استان اجرایی خواهد شد، گفت: اولویت امسال اجرایی کردن این برنامه‌ها در مساجد روستایی و مساجد مناطق حاشیه این شهر است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی و مشارکت همه جانبه اقشار مختلف مردم، به خصوص برنامه‌ریزی برای حضور گسترده جوانان و نوجوانان در این برنامه‌ها، گفت: با توجه به اینکه تعدادی از مساجد استان دارای رقبات مرتبط با مساجد هستند، اوقاف استان آمادگی کمک به تأمین هزینه‌های برنامه‌های مساجدی که دارای رقباتی با نیات کمک به امور فرهنگی و مذهبی هستند را دارد.

مدیر کل اوقاف استان همدان با توجه به لزوم بصیرت‌افزایی و بالا بردن روحیه استکبارستیزی در برنامه‌های پیش‌ روی دهه فجر افزود: برنامه‌هایی با این محوریت در کمیته مساجد پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: سخنرانان به واسطه هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌هایی نظیر بسیج مساجد و محلات سپاه انصارالحسین(ع) استان، در سطح مساجد و بقاع متبرکه به روشنگری و تبیین فرمایشات امام(ره) و مقام معظم رهبری و بصیرت‌افزایی خواهند پرداخت.

حجت‌الاسلام کاروند با تاکید بر استفاده از روش‌های جدید تبلیغی در برنامه‌های پیش رو توسط مساجد گفت: لازم است تمام برنامه‌های که توسط اعضای هیأت‌ امنای مساجد پیش‌بینی می‌شود با مشارکت سایر نهادهای فعال در مساجد مانند بسیج محلات و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شکل گیرد و برنامه‌ریزی در راستای جذب بیشتر جوانان و نوجوانان در تمام برنامه‌های مساجد توسط هیأت‌ امناء لحاظ شود.

وی به سایر برنامه‌های مساجد استان همدان در دهه فجر اشاره کرد و گفت: خاطره‌گویی از حوادث انقلاب توسط افرادی که در جریان‌های انقلاب حضور داشته‌اند به منظور آشنا کردن نسل جوان با ایثارگری‌های مردم در به ثمر رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی و آذین‌بندی مساجد و محلات با متنوع‌ترین روش‌ها از سایر برنامه‌های مساجد در سطح استان است.

مدیرکل اوقاف استان همدان با تاکید بر تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در این ایام توسط تمام اعضای فعال در مساجد، افزود: گروه‌هایی در این ایام به دیدار و دلجویی از خانواده‌های معظم شهدا می‌پردازند و تشکیل ایستگاه‌های صلواتی توسط مساجد به خصوص در مسیرهای راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن ماه در دستور کار این ستاد قرار دارد.

وی به سخنرانی مسؤولان استانی در مساجد و بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: سخنرانی نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و مجلس و ائمه جمعه و سایر مسؤولان استانی و شهرستانی با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در طول دهه مبارکه فجر به صورت منظم در مساجد سطح استان همدان برگزار می‌شود.

کاروند با تاکید بر ضرورت حفظ جایگاه والای معنوی و دینی مساجد، گفت: باید از پرداختن به مسائل جناحی و گروهی در سخنرانی‌های دهه فجر که باعث ایجاد اختلاف در سطح مساجد می‌شود دوری کرد و توجه به تبیین آرمان‌ها و بیانات حضرت امام و مقام معظم رهبری، دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بالا بردن و حفظ روحیه استکبارستیزی و بصیرت افزایی آحاد مردم مد نظر سخنرانان باشد.