دهه فجر فرصتي يادآوري سرمايه هاي ارزشمند انقلاب است

معاون سياسي و امنيتي استانداري همدان گفت: ايام الله دهه فجر فرصت مناسبي براي يادکردن از بزرگان و سرمايه هاي ارزشمند انقلاب است.   به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان”،محمد ابراهيم الهي تبار، معاون سياسي و امنيتي استانداري همدان روز سه شنبه در آئين نواخته شدن زنگ انقلاب در هنرستان دخترانه تهذيب همدان افزود: دهه فجر […]

معاون سياسي و امنيتي استانداري همدان گفت: ايام الله دهه فجر فرصت مناسبي براي يادکردن از بزرگان و سرمايه هاي ارزشمند انقلاب است.

 

به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان”،محمد ابراهيم الهي تبار، معاون سياسي و امنيتي استانداري همدان روز سه شنبه در آئين نواخته شدن زنگ انقلاب در هنرستان دخترانه تهذيب همدان افزود: دهه فجر امسال در حالي برگزار مي شود که آيت الله هاشمي رفسنجاني، آيت الله موسوي اردبيلي و خانم دباغ به عنوان سه تن از بهترين ياوران انقلاب اسلامي که در طول زندگي به خاطر اعتقادات خود بارها تا مرز شهادت رفتند، در بين ما نيستند.

وي ادامه داد: خانم دباغ شخصيتي بود که در راه اعتقادات انقلابي خود از جان مايه گذاشت و مطالعه زندگينامه اين بانوي بزرگ و الگو برداري از شخصيت ايشان مي تواند در زندگي دختران دانش آموز تاثير گذار باشد.

وي اضافه کرد: دانش آموزان بايد به هويت ارزشمند تاريخي کشورشان تاسي کنند تا بتوانند آينده ايران اسلامي را بسازند.

معاون سياسي و امنيتي استانداري همدان در تشريح راز و رمز پيروزي نهضت امام راحل(ره) گفت: شخصيت، رهبري، نفوذ کلمه، دورانديشي ، شجاعت و استقامت امام خميني(ره) از رمز و رازهاي مهم پيروزي نهضت ايشان بود.

الهي تبار افزود: امام راحل(ره) مکتب ايثار و شهادت، مکتب تشيع، مکتب انسان ساز اسلام و مکتب پيروزي خون بر شمشير را سرلوحه نهضت خود قرار داد و اين نهضت بزرگ با آگاهي و همراهي مردم و ايستادگي تا پاي جان به پيروزي رسيد.

زنگ انقلاب در سي و هشتمين سالروز ورود حضرت امام خميني(ره) به کشور و آغازين روز دهه فجر به صورت نمادين در هنرستان دخترانه تهذيب همدان نواخته شد.

حدود 285 هزار دانش آموز در 2 هزار و 800 آموزشگاه استان همدان با بيش از 12 هزار کلاس درس تحصيل مي کنند.

12 تا 22 بهمن به نام دهه فجر و جشن پيروزي انقلاب اسلامي نامگذاري شده و در اين ايام مبارک همزمان با بهره برداري از طرح‌هاي عمراني جشن مختلفي در شهرها و استان‌هاي کشور برگزار مي‌شود .

دهه فجر امسال 929 طرح عمراني با هفت هزار و 740 ميليارد ريال سرمايه گذاري در استان همدان بهره برداري و يا کلنگ زني مي شود