137 مبلغ طرح هجرت در روستاهای همدان برنامه‌های دهه فجر را اجرا می‌کنند

نماینده طرح هجرت همدان از اعزام 137 مبلغ به روستاهای بالای هزار نفر جمعیت همدان خبر داد و گفت: اکنون کمتر از 30 درصد روستاهای بالای هزار نفر جمعیت فاقد روحانی هستند. به گزارش “فردای همدان”، حجت الاسلام حسین ثابت عیار، نماینده طرح هجرت همدان، اظهار داشت: حدود 15 سال است که طرح هجرت در […]

نماینده طرح هجرت همدان از اعزام 137 مبلغ به روستاهای بالای هزار نفر جمعیت همدان خبر داد و گفت: اکنون کمتر از 30 درصد روستاهای بالای هزار نفر جمعیت فاقد روحانی هستند.

به گزارش “فردای همدان”، حجت الاسلام حسین ثابت عیار، نماینده طرح هجرت همدان، اظهار داشت: حدود 15 سال است که طرح هجرت در استان همدان در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح هدف تأمین نیازهای مردم مناطق مختلف به ویژه کمتر برخوردار نسبت به مسائل دینی و تبلیغی است.

حجت الاسلام ثابت عیار با بیان اینکه در همدان 137 مبلغ در قالب طرح هجرت همراه با خانواده‌هایشان در روستاهای همدان مستقر شدند، گفت: این مبلغان در قالب طرح بلندمدت یک ساله به روستاهای فاقد روحانی و بالای هزار نفر همدان اعزام شدند.

وی افزود: این روحانیان در زمینه اقامه نماز، پرسش و پاسخ به مسائل دینی، انجام مشاوره‌های مذهبی و خانوادگی و غیره در مناطق روستایی فعالیت می‌کنند.

نماینده طرح هجرت حوزه علمیه همدان عنوان کرد: مبلغان طرح هجرت در ایام الله دهه فجر جشن‌های بزرگ انقلاب و برنامه‌های این ایام را در 137 روستای استان برگزار می‌کنند و در روز 22 بهمن ماه نیز به همراه روستاییان در راهپیمایی حضور می‌یابند.

وی با اشاره به طرح امین در حوزه علمیه نیز اظهار داشت: 37 نفر مبلغ و مبلغه در مدارس سطح استان در قالب طرح امین به اجرای برنامه‌هایی چون؛ نشست‌ها، گفتمان‌های انقلاب اسلامی و مسابقات فرهنگی با حضور دانش‌آموزان می‌پردازند.

حجت الاسلام ثابت عیار بیان کرد: در هر دو طرح هجرت و امین مبلغان داوطلبانه اعلام آمادگی می‌کنند و سپس مصاحبه‌ای برای آنها در قم برگزار می‌شود که مصاحبه برای دو طرح متفاوت بوده و پس از قبولی در آن مصاحبه با توجه به نیازسنجی مناطق و مدارس افراد اعزام می‌شوند.

نماینده طرح هجرت در حوزه علمیه همدان اظهار داشت: بیش از 70 درصد روستاهای بیش از یک هزار نفر جمعیت همدان روحانی دارند و 30 درصد آنها فاقد روحانی و مبلغ هستند.

منبع: رسا

انتهای پیام/