برگزاری ششمین مراسم پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در همدان

گروه فرهنگ و هنر: ششمین مراسم پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت از سوی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری و به میزبانی استان همدان برگزار می‌شود. به گزارش “فردای همدان”، چندی پیش در دیدار صمیمانه برخی نویسندگان انقلابی با رهبر معظم انقلاب کتاب وقتی مهتاب گم شد و دختر شینا مورد تحسین فرماندهی […]

گروه فرهنگ و هنر: ششمین مراسم پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت از سوی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری و به میزبانی استان همدان برگزار می‌شود.

به گزارش “فردای همدان”، چندی پیش در دیدار صمیمانه برخی نویسندگان انقلابی با رهبر معظم انقلاب کتاب وقتی مهتاب گم شد و دختر شینا مورد تحسین فرماندهی معظم کل قوا قرار گرفت و از نویسندگان این دو اثر از سوی ایشان تقدیر شد.

در این دیدار خصوصی و صمیمی علاوه بر حضور چهره‌هایی مانند علیرضا قزوه، سردار حمید حسام، بهناز ضرابی‌زاده نویسنده دو کتاب گلستان یازدهم و دختر شینا، مرتضی امیری اسفندقه، جانباز سرافزار «علی خوش‌لفظ» راوی کتاب «وقتی مهتاب گم شد» نیز حضور داشتند.

بر این اساس مراسم پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت به همراه رونمایی از سه تقریظ رهبر معظم انقلاب بر اثر ارزشمند «وقتی مهتاب گم شد»، «دختر شینا» و «گلستان یازدهم» با حضور میهمانان و مقامات کشوری و لشگری در همدان برگزار می‌شود.

این مراسم از سوی دفتر حفظ آثار مقام معظم رهبری و با همکاری نهادهای فرهنگی استان برگزار می‌شود.

این مراسم چهارشنبه 20 بهمن‌ماه با حضور مقامات لشگری و کشوری و با حضور گسترده مردم از ساعت 9:30 صبح در حسینیه حضرت امام(ره) آغاز شده و تا ساعت 12 ظهر ادامه می‌یابد.

در سال های گذشته حداکثر از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر یک یا دو اثر داستانی در عرصه جهاد و مقاومت رونمایی می‌شد اما برای نخستین بار در استان همدان از سه تقریظ فرماندهی معظم کل قوا بر سه اثر «وقتی مهتاب گم شد»، «دختر شینا» و «گلستان یازدهم» نوشته سردار حمید حسام و بهناز ظرابی‌زاده دو نویسنده رونمایی می‌شود.

در این مراسم علاوه بر تقدیم هدایای رهبر معظم انقلاب به خانواده معظم شهدا و جانبازان، راویان داستان و نویسندگان این سه اثر، نمایشگاهی از 43 تقریظ رهبر معظم انقلاب بر 43 کتاب حوزه جهاد و مقاومت نیز برپا می‌شود.

گفتنی است، این مراسم پیش از این برای کتاب‌های «من زنده‌ام» در تهران، «پایی که جا ماند» در یاسوج، «نورالدین پسر ایران» در تبریز، «آن 23 نفر» در کرمان و «لشگر خوبان» در تبریز برگزار شده است.

منبع: رسا

انتهای پیام/