بهره برداري 169 طرح عمراني در دهه فجر

فرماندار ویژه ملایر از بهره برداري و آغاز عمليات اجرايي 169 طرح عمراني با اعتباري افزون بر هشتاد ميليارد تومان در دهه مبارک فجر در شهرستان ملایر خبر داد.   به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان”،عبدالعظيم رضايي، معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان ملاير در جمع خبرنگاران با تبريک فرا رسيدن سي و هشتمين سالروز پيروزي […]

فرماندار ویژه ملایر از بهره برداري و آغاز عمليات اجرايي 169 طرح عمراني با اعتباري افزون بر هشتاد ميليارد تومان در دهه مبارک فجر در شهرستان ملایر خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان”،عبدالعظيم رضايي، معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان ملاير در جمع خبرنگاران با تبريک فرا رسيدن سي و هشتمين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي و گراميداشت ياد و خاطره تمامي شهداي عظيم الشان، بويژه شهداي انقلاب، انقلاب شکوهمند اسلامي را نقطه عطفي در تاريخ پر فراز و نشيب اين مرز و بوم دانست و افزود: دستاورد اصلي انقلاب اسلامي به رهبري حضرت امام (ره) تحقق شعار استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي بود. رضايي با اشاره به سال هاي اختناق و خفقان پيش از پيروزي انقلاب گفت: مردم ما در سال هاي پيش از پيروزي انقلاب اسلامي شاهد همه گونه آزادي، بويژه در حوزه هاي اجتماعي بودند، ليکن آنچه ناياب بود مبحث آزادي هاي سياسي و پذيرش نقش مردم در تعيين سرنوشت خود بود.

فرماندار ويژه ملاير، استقلال را نيز گونه اي آزادي به معناي رهايي از شر مداخلات قدرت هاي خارجي در اداره امور کشور و تعيين سرنوشت ملت ها دانست و افزود: ما قبل از انقلاب به هيچ وجه مستقل نبوديم و تمامي سياست ها توسط قدرت ها و نمايندگان سياسي و مستشاران آنها تعيين مي شد.

رضايي تحقق نظام جمهوري اسلامي را نيز نتيجه خواست و اراده مردم براي تعيين سرنوشت و انتخاب نظام سياسي با ابتنا به راي و نظر اکثريت در هماهنگي با آموزه هاي ناب اسلام دانست و گفت: حضرت امام (ره) با رهبري بي نظير خود، در روزهاي پيش از پيروزي انقلاب، نظام جمهوري اسلامي را به معناي پذيرش راي اکثريت با رعايت آموزه هاي اسلامي، به عنوان نظام مورد قبول و تاييد اسلام و مردم ايران مطرح کردند.

معاون استاندار همچنين در خصوص پروژه هاي افتتاحي شهرستان در دهه مبارک فجر گفت: همزمان با ايام الله دهه فجر 169 طرح عمراني و اقتصادي با اعتباري بالغ بر 803 ميليارد و 350 ميليون ريال بهره برداري و يا عمليات اجرايي آنها آغاز مي شود.

عبدالعظيم رضايي گفت: از اين تعداد 114 طرح عمراني با اعتبار 558 ميليارد و 180 ميليون ريال بهره برداري رسيده و عمليات اجرايي 55 طرح نيز با اعتبار 250 ميليارد ريال آغاز مي شود.

وي افزود: در مرحله اجراي تمامي طرح هاي عمراني، اقتصادي و توليدي انجام شده، زمينه اشتغال سه هزارو 863 نفر فراهم شد که پس از افتتاح به تحقق 134 شغل پايدار و ثابت منجر خواهد شد.

وي همچنين به حضور مسئولان استاني در برنامه هاي دهه فجر شهرستان اشاره و بيان کرد: در سومين روز از ايام الله فجر (14 بهمن ماه) ميزبان استاندار محترم استان همدان خواهيم بود و در حضور ايشان پروژه هايي به ارزش 364 ميليارد و 666 ميليون ريال به بهره برداري مي رسد.

رضايي حضور در بام ملاير و اداي احترام به مقام شامخ شهداي گمنام، بهره برداري از تقاطع غيرهمسطح ميدان انقلاب ملاير، آغاز عمليات اجرايي و بهره برداري از چندين طرح عمراني شهرداري ملاير، شروع عمليات اجرايي 50 طرح شبکه بهداشت و درمان و ديدار با اقشار مختلف مردم را از جمله برنامه هاي سفر يکروزه استاندار همدان به ملاير برشمرد.

وي ادامه داد: در پنجمين روز از دهه فجر نيز با حضور معاون امور عمراني استاندار همدان، 315 واحد مسکن روستايي به متقاضيان واگذار و عمليات اجرايي شبکه جمع آوري فاضلاب شهري ملاير آغاز مي شود.

رضايي بهره برداري از چندين طرح عمراني در بيمارستان غرضي ملاير با اعتبار 270 ميليارد ريال، واگذاري 75 واحد مسکوني کميته امداد، بهره برداري از 15 طرح جهاد کشاورزي، چندين طرح بهسازي روستايي و برق رساني را از مهمترين طرح هاي قابل بهره برداري در دهه فجر امسال عنوان کرد.

وي همچنين تلاش براي راه اندازي واحدهاي صنعتي و ايجاد اشتغال را از اولويت هاي مهم برشمرد و گفت: با پيگيري هاي مستمر و حمايت دولت تدبير و اميد، کارخانه فولاد جعفري به عنوان بزرگترين واحد صنعتي شهرستان به چرخه توليد باز مي گردد.

فرماندار ويژه ملاير بيان کرد: در همين رابطه بهره برداري از شرکت نورد شهرک خصوصي فولاد ملاير در چشمه علي محمد آماده بهره برداري است و بنا داريم که در صورت امکان در دهه فجر با حضور يکي از مسئولان کشوري، اين واحد صنعتي به چرخه توليد بازگردد.

رضايي با تاکيد بر اينکه بايد دستاوردهاي دولت و نظام واقع بينانه و با اعتقاد کامل بازگو شود، اظهار کرد: دهه فجر فرصت بسيار مغتنمي است که ارزش ها و دستاوردهاي انقلاب و نظام بازگو و برنامه هاي اين دهه با شکوه هر چه بيشتر برگزار شود.

وي نقش مديران دستگاه هاي اجرايي و اصحاب رسانه را در بيان دستاوردهاي دولت طي چند سال گذشته بسيار مهم ارزيابي کرد و گفت: خدمات سال هاي اخير دولت که با تدبير و صرف توان خاص دولتمردان محقق شده، بايد به خوبي با مردم در ميان گذاشته شود و اگر جز اين باشد، به وظيفه اخلاقي و حرفه اي خود عمل نکرده ايم.

رضايي بيان کرد: درست است که همچنان مشکلاتي در زمينه هاي اقتصادي، صنعتي و توليدي در کشور وجود دارد ليکن اگر صادقانه علل وقوع آنها را بررسي کنيم، ريشه در سوء مديريت هاي گذشته و دشمني هاي استکبار جهاني دارند، اما آنچه مهم است اميدي است که در کشور ايجاد شده و همه بايد براي تقويت اين اميد و خلق نشاط در بين مردم و همچنين رفع مشکلات تلاش کنيم.