اجرای 1200 تن آسفالت در معابر دره مرادبیگ طی سال جاری

رئیس و اعضای کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان به همراه مدیر منطقه یک شهرداری و معتمدان محلات از منطقه دره مرادبیگ بازدید به عمل آورده و مشکلات عمرانی این منطقه را مورد بررسی قرار دادند.   به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان”، در این بازدید دو ساعته اعضای کمیسیون معماری، شهرسازی […]

رئیس و اعضای کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان به همراه مدیر منطقه یک شهرداری و معتمدان محلات از منطقه دره مرادبیگ بازدید به عمل آورده و مشکلات عمرانی این منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

 

به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان”، در این بازدید دو ساعته اعضای کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورا پروژه‌هایی از جمله تعریض معابر، پوشش و دیوارکشی رودخانه، پیاده‌راه‌سازی با مصالح جدید و هماهنگ با بافت و مصالح منطقه، کانال‌کشی آب باغات و اصلاح نهری، جدول‌گذاری و زیرسازی کوچه‌ها و مسیر آرامستان را مورد بازدید و بررسی قرار دادند.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان در این بازدید زحمات مدیر و مجموعه کارکنان منطقه یک شهرداری در اجرای پروژه‌ها را قابل تقدیر دانست و به پروژه‌های اجرا شده در منطقه دره مرادبیگ در سال جاری اشاره کرد و گفت: با حمایت و پشتیبانی شورا و همت منطقه یک شهرداری و مشارکت اهالی اقدامات مناسبی در این منطقه صورت گرفته است.

حمیدرضا طبی‌مسرور از اجرای هزار و 200 تن آسفالت در معابر دره مرادبیگ در سال جاری خبر داد و افزود: در مجموع در منطقه دره مرادبیگ مبلغی حدود چهار میلیارد و 587 میلیون تومان در راستای اقدامات عمرانی در سال‌های 94 و 95 هزینه شده است.

وی اضافه کرد: احداث فرهنگسرا طبق مصوبه شورا نیز متناسب با بافت منطقه در زمین پیش‌بینی شده در دست اقدام است.

وی به دیوارکشی رودخانه دره مرادبیگ اشاره کرد و افزود: برای این پروژه 610 میلیون تومان هزینه شده است و نیز پیشنهاد همکاری توسط معتمدان محل برای عقب‌نشینی و بازگشایی معابر برای استفاده بهینه از مسیر اتوبوسرانی و بهره‌مندی مطلوب‌تر اهالی ارائه شده است.

وی به پیاده‌راه سازی کوچه سحر و فتحی اشاره و اظهار کرد: هزار و 850 مترمربع پیاده‌راه‌سازی در این دو کوچه با مبلغ 320 میلیون تومان اجرا شده است که این اقدام مورد استقبال اهالی قرار گرفته و مقرر شد در سال‌های آتی نیز ادامه یابد.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان همچنین از جدول‌گذاری مسیر آرامستان دره مرادبیگ به مساحت هزار و 800 مترمربع با اعتباری بیش از 90 میلیون تومان خبر داد و گفت: برای کوچه‌های دالان بهشت، سنگکی، کنار رودخانه، جاده قدیم دره و مسیر آرامستان 850 تن زیرسازی صورت گرفته که حدود 10 میلیون و 200 هزار تومان هزینه در بر داشته است.

طبی‌مسرور با بیان اینکه در محدوده دره نیز 500 نوبت خاک‌برداری انجام شده است، افزود: هزینه این امر هم 50 میلیون تومان بوده است همچنین املاک کوچه‌های امیدی، مدنی و بسیج با مبلغ 70 میلیون تومان در این منطقه تخریب و عقب‌نشینی داشته است.