جام‌جهانی کشتی تحت الشعاع فرمان ترامپ

باشگاه مخاطبان: دبیر فدراسیون کشتی گفت: منتظر تصمیم کمیته ویژه بررسی صدور روادید برای کاروان کشتی آمریکا جهت ورود به ایران هستیم. به گزارش “فردای همدان”، تیم کشتی آزاد آمریکا یکی از هشت تیم شرکت کننده در جام جهانی کشتی 2017 است که قرار است 28 و 29 بهمن ماه در شهر کرمانشاه در غرب […]

باشگاه مخاطبان: دبیر فدراسیون کشتی گفت: منتظر تصمیم کمیته ویژه بررسی صدور روادید برای کاروان کشتی آمریکا جهت ورود به ایران هستیم.

به گزارش “فردای همدان”، تیم کشتی آزاد آمریکا یکی از هشت تیم شرکت کننده در جام جهانی کشتی 2017 است که قرار است 28 و 29 بهمن ماه در شهر کرمانشاه در غرب ایران برگزار شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در فرمانی ورود اتباع هفت کشور را به خاک آمریکا برای مدت محدود ممنوع کرد. وزارت امور خارجه ایران متعاقب این فرمان، اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران حق متقابل را برای خود محفوظ می دارد و در خصوص ورود اتباع آمریکایی به خاک ایران کمیته ای ویژه تصمیم گیری می کند.

رضا لایق افزود: تا زمان تصمیم گیری کمیته ویژه ای که در وزارت امور خارجه کشورمان در این باره تشکیل شد، باید صبر کنیم.

وی افزود: چنانچه کمیته ویژه تصمیم بگیرد اتباع آمریکایی وارد خاک ایران نشود، با اتحادیه جهانی کشتی در مورد انتخاب کشور جایگزین آمریکا در رقابت های جام جهانی کشتی آزاد نامه نگاری می کنیم.

دبیر فدراسیون کشتی ادامه داد: فدراسیون کشتی از دو ماه پیش روال اداری حضور هفت تیم خارجی از جمله آمریکا را انجام داده و فقط صدور روادید مانده بود که مراحل آن در وزارت امور خارجه ایران در حال انجام بود.

لایق افزود: تصمیمات این کمیته با نگاه منافع ملی اتخاذ می شود و فدراسیون کشتی نیز همراه و حامی سیاست های کشورمان است.

وی یادآور شد: موضوع ورزش از سیاست جدا است و مسابقات ورزشی در کنار خود پیام های فرهنگی برای کشورها دارد و در این شرایط امیدوارم آن چیزی که به نفع ورزش و نظام است رخ دهد.

لایق در خصوص اینکه آیا فدراسیون کشتی آمریکا بعد از فرمان ترامپ رئیس جمهوری این کشور مبنی بر ممنوعیت سفر اتباع هفت کشور به خاک آمریکا، مکاتبه ای با فدراسیون کشتی ایران داشته است؟ گفت: فدراسیون کشتی آمریکا پس از صدور فرمان ترامپ نامه ای به فدراسیون کشتی ایران نداده است. پیش از این مشکلی برای حضور تیم آمریکا به ایران وجود نداشت و با توجه به شرایط ایجاد شده در آمریکا، حضور تیم کشتی آزاد این کشور به تصمیم گیری مسئولان بلند پایه کشورمان باز می گردد.

چهل و پنجمن دوره جام جهانی کشتی آزاد 2017 با حضور 8 تیم برتر دنیا روزهای 28 و 29 بهمن ماه در سالن تختی شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد.

کشورهای ایران، روسیه، ترکیه، آمریکا، گرجستان، جمهوری آذربایجان، هند و مغولستان در این رقابت ها که به عنوان یکی از مهمترین مسابقات اتحادیه جهانی کشتی محسوب می شود، شرکت خواهند کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/