همدان باید به دنبال پرورش قهرمانان ملی باشد

گروه ورزش: رئیس فدراسیون تنیس روی میز خواسته‌اش را از هیأت همدان «پرورش قهرمانان ملی» عنوان کرد و گفت: انتظار داریم خروجی این همه برنامه “پرورش قهرمان” باشد و اگر در این زمینه توفیقی نداشته باشیم، فایده‌ای ندارد.     به گزارش “فردای همدان”، مهرداد علی‌قارداشی در مجمع سالیانه هیأت تنیس روی میز همدان با […]

گروه ورزش: رئیس فدراسیون تنیس روی میز خواسته‌اش را از هیأت همدان «پرورش قهرمانان ملی» عنوان کرد و گفت: انتظار داریم خروجی این همه برنامه “پرورش قهرمان” باشد و اگر در این زمینه توفیقی نداشته باشیم، فایده‌ای ندارد.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، مهرداد علی‌قارداشی در مجمع سالیانه هیأت تنیس روی میز همدان با تقدیر از میربانی مطلوب مسابقات نونهالان دختر کشور در همدان اظهار داشت: میزبانی شایسته این استان در برگزاری رقابت های پینگ پنگ نونهالان کشور قابل تقدیر است و استان همدان جزو معدود استان های کشور است که در برگزاری اردوها و بهره گیری از مربیان کره ای با فدراسیون همکاری داشته است.

وی از افروخته رئیس هیات پینگ پنگ همدان تقدیر کرد و گفت: با توجه به اینکه این رشته ورزشی علاقه مندان بسیاری دارد برای توسعه آن باید از منابع بخش خصوصی بیشتر بهره گرفت که خوشبختانه آقای افروخته این کار را به خوبی انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه هیات همدان با مدیریت آقای افروخته یکی از هیات های برتر کشور در امر جذب منابع و رشد و ارتقا جایگاه پینگ پنگ در کشور می باشد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با بیان اینکه برخی هیأت‌ها از کمبود منابع مالی و امکانات گلایه‌ می‌کنند، اضافه کرد: 11 روز در کره شمالی بودم که راکت پینگ‌بازان آنها وصله خورده بود و چنین چیزی در کشورمان ندیده‌ام. آنها با شرایطی که در کشورشان دارند قهرمان‌های زیادی تربیت می‌کنند و همین نشان می‌دهد که همه چیز بحث مالی و امکانات نیست.

وی یادآور شد: فدراسیون را با سه میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم و بودجه ما در سال یک میلیارد و 200 میلیون تومان است که با این شرایط یک سهمیه المپیک 2012 را حفظ و آن را به سه سهمیه ارتقا دادیم و سهمیه چهارم نیز رزرو شده است.

قارداشی افزود: فدراسیون پینگ پنگ از استان های برخوردار بیش از گذشته حمایت خواهد کرد و می کوشیم با همکاری اداره های کل ورزش و جوانان این رشته جذاب ورزشی بیشتر از گذشته در سطح بین المللی مطرح شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از 100 داور و دو سرداور بین‌المللی داریم که خیلی کار بزرگی است. در المپیک لندن از کشورمان فقط در رشته‌های پینگ‌پنگ و کشتی داور داشتیم.

وی خواسته‌اش را از هیأت همدان «پرورش قهرمانان ملی» عنوان کرد و افزود: انتظار داریم خروجی این همه برنامه “پرورش قهرمان” باشد و اگر در این زمینه توفیقی نداشته باشیم، فایده‌ای ندارد ولی باید قهرمانی پرورش دهیم که هم قهرمان باش هم دارای اخلاق حرفه ای و ورزشکاری باشد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز در ادامه گفت: شهرستان بابل یک پینگ‌باز مرد و یک بانو در تیم ملی دارد که این موضوع نقش مربی را مهم جلوه می‌دهد و بقیه استان‌ها نیز می‌توانند با تلاش بیشتر به چنین موفقیتی دست یابند.

علی‌قارداشی با بیان اینکه رشته ما گران است، ادامه داد: برخی از هزینه‌های پینگ‌پنگ « مصرفی» است و تربیت کردن قهرمان هزینه دارد. سیکل پیشرفت در تنیس روی میز این نیست که همه هزینه‌ها را هیأت بدهد و نیاز است که خانواده‌ها نیز در برخی مواقع هزینه کنند.

وی با انتقاد از بی توجهی برخی از هیات های استانی به حضور مربیان کره ای در ایران گقت: طی ماه اخیر دو بازیکن از شرق آسیا بصورت رایگان در ایران حضور پیدا کردند و جز استان همدان و چند استان محدود دیگر هیچ استانی از حضور این مربیان با ارزش در استان خود جهت آموزش استفاده نکرد.

وی در ادامه انتظار مدال المپیکی از تنیس روی میز در المپیک 2016 را منطقی ندانست اما تاکید کرد توقع ما از این رشته تلاش حداکثری به منظور حضور موفق در المپیک 2020 و مسابقات جهانی است.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: از نظر من همین که بازیکنان ما بتوانند در مرحله مقدماتی المپیک صاحب برد در یک بازی شوند، قابل قبول است و این به نوعی ملاک ما برای ارزیابی آنهاست. در المپیک لندن نمایندگان ما صاحب برد در گیم شدند اما امید داریم در ریو بتوانیم برنده یک بازی کامل شویم، البته اینکه اگر هم نتیجه دیدار خود را واگذار کردند باید ببینیم مقابل چه حریفی قرار گرفته بودند.

وی با اشاره به برگزاری نشست هم اندیشی با اولیا قهرمانان ملی گفت: بی تردید ارتباط بین فدراسیون و اولیای قهرمانان ملی نوجوان و جوان پسر و دختر در پیشبرد اهداف کادر فنی و فدراسیون موثر خواهد بود ، وی با اعلام اینکه برگزاری اردو ها با توان حداکثری پیگیری و به لحاظ سخت افزاری و مدیریت درست منابع انسانی در بکار گیری افراد توانمند در این اردو ها از تمام امکانات حمایتی در رشد بازیکنان ملی استفاده خواهیم کرد.

رییس فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به انتقادات از فدراسیون مبنی بر انتصاب دو همدانی در فدراسیون گفت: من از خانواده پینگ پنگ هستم و تمایل دارم از کسانی که با این رشته به خوبی آشنا هستند استفاده کنم و تعارفی نیز با کسی ندارم.

وی با توجه به موفقیت شهرستان ها در جذب بازکنان توانمند اظهار داشت: زحمات اصلی را هیئت های استان ها می کشند و در جذب استعدادها به خوبی کار کرده اند تا جایی که الان ۷۵ درصد از تیم ملی ما را بچه ها بابل تشکیل می دهند که این اتفاق بسیار خوبی است. باید توجه بیشتری به شهرستان ها داشته باشیم و به آنها بها بدهیم.