ثبت محل اقامت شرط بهره‌مندی از خدمات دستگاه‌های دولتی/ عدم ثبت اطلاعات مالک و ساکنین واحد، مالیات خانه خالی را در پی دارد

راهبر استان همدان در سامانه املاک و اسکان کشور گفت: هم استاني هاي گرامی، برای بهره مندی و استفاده از خدمات دستگاه های دولتی، ضروری است نسبت به خود اظهاری و ثبت محل اقامت خود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور اقدام نمایند.

به گزارش فردای همدان، رسولی اظهار داشت: واحدهای مسکونی که اطلاعات اقامت و مالکیت آنها در سامانه املاک و اسکان کشور ثبت نشده باشد، در حکم خانه خالی محسوب و مشمول مالیات می‌شوند.

راهبر استان همدان در سامانه املاک و اسکان کشور افزود: تمامی مستاجران و موجران باید در سامانه املاک و اسکان کشور به نشانی amlak.mrud.ir ثبت نام و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کنند.

وی گفت: عدم ثبت اطلاعات محل اقامت، علاوه بر تلقی واحد مسکونی به عنوان خانه خالی و مشمول مالیات شدن، محرومیت از خدمات دستگاه های دولتی را در پی دارد.

رسولی بیان کرد: تمامی خدمات دستگاه های دولتی و سیستم بانکی خدمات خود از قبیل افتتاح حساب بانکی و صدور دسته چک، خدمات ناشی از اعمال سیاست‌های حمایتی، یارانه‌ای و کمک معیشتی، تعویض پلاک خودرو، فروش انشعاب آب، برق، تلفن و گاز ، ارسال اسناد و مدارک مانند گواهی نامه را صرفاً با اخذ کد ملی و براساس کدپستی درج شده در سامانه املاک و اسکان کشور ارائه نمایند. در نتیجه برای اشخاصی که اطلاعات محل اقامت اصلی خودشان را در سامانه ثبت نکرده باشند اخذ خدمات از دستگاه‌های مختلف با مشکل مواجه خواهد شد.

راهبر استان همدان در سامانه املاک و اسکان کشور ادامه داد: برای تعدادی از هم استانی ها، پیامک اخطار مالیات بر خانه های خالی در حال ارسال است که این امر به دلیل عدم ثبت اطلاعات محل اقامت وی بوده است.

وی عنوان کرد: در صورت دریافت پیامک اخطار مالیات بر خانه های خالی، اولین اقدام، ثبت اطلاعات سرپرست خانواده در سامانه اسکان و املاک کشور است و در صورت احراز صحت و درستی اطلاعات، از شمول مالیات خارج خواهد شد.

رسولی در پایان گفت: تمامی شهروندانی که پیامک اخطار مالیات بر خانه‌های خالی را دریافت نموده‌اند می توانند در صورت هرگونه سوال یا ابهام با شماره پشتیبانی 02191002068 یا اداره کل راه و شهرسازی استان۳_ ۰۸۱۳۸۲۲۳۰۰۱ تماس بگیرند .