چگونه از هک شدن وای فای در منزل جلوگیری کنیم؟

باشگاه مخاطبان: راه حل جلوگیری از هک شدن وای فای خود درمنزل را یاد بگیریم.     به گزارش “فردای همدان”، بسیاری از کاربرانی که از اینترنت؛ بخصوص وای فای استفاده می کنند نگران هک شدن وای فای خود هستند. حتما شما هم در خانه خود برای اتصال به اینترنت از وای فای استفاده می […]

باشگاه مخاطبان: راه حل جلوگیری از هک شدن وای فای خود درمنزل را یاد بگیریم.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، بسیاری از کاربرانی که از اینترنت؛ بخصوص وای فای استفاده می کنند نگران هک شدن وای فای خود هستند.

حتما شما هم در خانه خود برای اتصال به اینترنت از وای فای استفاده می کنید و همیشه دلشوره این را دارید که وای فای شما هک نشود! یا اینکه دوستانتان از شما رمز وای فای شما را بخواهد و شما هم برای اینکه دوستانتان ناراحت نشوند به ناچار رمز وای فای خود را در اختیارشان قرار می دهید. ترفندی را برای شما آماده شده است که با آن می توانید پسورد وای فای خود را به هر یک از دوستانتان که مایل هستید بدهید بدون اینکه نگران تمام شدن حجم اینترنت خود باشید.

در این آموزش حتی کسانی که موفق به هک وای فای شما شوند باز هم نمی توانند از اینترنت شما استفاده کنند. پس بهتر است مرحله به مرحله همراه آی تی فارسی باشید تا امنیت وای فای خود را چند صد برابر کنید.

شروع آموزش:

ابتدا مرورگر خود را اجرا کرده و از طریق آدرس 192.168.1.1 وارد تنظیمات مودم خود شوید.

《یوزرنیم و پسورد مودم به صورت پیش فرض admin می باشد》

پس از وارد شدن به بخش تنظیمات مودم؛ در سربرگ های باز شده سربرگ Status را انتخاب نماید و در لیست Wireless بر روی گزینه Refresh کلیک کنید.

حال تمامی دستگاه های که به مودم شما متصل هستند نمایان می شوند .

《تلفن همراه، لپ تاپ و سایر دستگاه ها》

در این مرحله شاهد MAC آی پی دستگاه های خود خواهید بود ؛ آنها را کپی کنید.

هنگامی که مک آی پی تلفن همراه و لب تاپ خود را کپی کردید از منو تنظیمات مودم، سربرگ Interface Setup را انتخاب کنید و به منوی Wireless بروید.

در منوی Wireless به دنبال بخش Wireless MACAddress Filter بگردید و تیک گزینه Deactivated را بزنید.

در این بخش شما می توانید 8 دستگاه برای استفاده از وای فای معرفی کنید و پس از وارد کردن MAC آی پی های مورد نظر تیک گزینه Active را زده و در آخر گزینه Save را بزنید تا تمامی تنظیمات اعمال گردد.