استاندار همدان:

بزرگ‌ترین سرمایه جمعیت هلال‌احمر “اعتماد مردم” است

استاندار همدان گفت: بزرگترین سرمایه هلال احمر، اعتماد مردم به این جمعیت است و این اعتماد نتیجه خدمات بشردوستانه‌ای است که هلال‌احمر ارائه کرده و در کاهش درد و رنج مردم نقش مؤثری داشته است.

به گزارش فردای همدان، حمید ملانوری‌شمسی در نشست با مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اظهار داشت: باید این سرمایه اجتماعی را به خوبی حفظ کرد چرا که بدون اعتماد مردم، هیچ سازمانی نمی‌تواند موفق باشد.

استاندار همدان افزود: هلال احمر بزرگترین سازمان مردم‌نهاد کشور است و به عنوان سازمانی بین‌المللی در تسکین آلام بشری و رسیدگی به آسیب‌دیدگان بلایا و حوادث فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: فعالیت هلال احمر، زمانی به اوج خود می‌رسد که مصیبتی رخ داده و گروهی از مردم نیاز به کمک دارند و مأموریت‌های هلال‌احمر همیشه در زمان‌هایی شکل می‌گیرد که درد و رنج وجود دارد، نه شادی و راحتی.

ملانوری‌شمسی ادامه داد: امدادگران هلال احمر، در داخل کشور و در سطح بین‌المللی، در شرایط سخت و مکان‌های صعب‌العبور مانند کوهستان‌ها، زلزله، سیلاب و دریاها فعالیت می‌کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه عشق به کمک به دیگران در این افراد انگیزه‌ای است که انجام کارهای سخت و طاقت‌فرسا را ممکن می‌سازد، عنوان کرد: در حوادث اخیر مانند زلزله ترکیه، جمعیت هلال‌احمر ایران بسیار سریع وارد عمل شد و خدمات امدادی قابل‌توجهی ارائه کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر این، توسعه امکانات و پایگاه‌های امدادی در داخل کشور، به نحوی بوده که خدمات امداد و نجات در جاده‌ها و مناطق دورافتاده به بهترین شکل ممکن ارائه شود.