ارتقای ایمنی گردنه اسدآباد/ اجرای ۵۶۰ کیلومتر شانه‌سازی در راه‎های اسدآباد

رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان اسدآباد از ارتقاء ایمنی گردنه اسدآباد و اجرای ۵۶۰ کیلومتر شانه سازی و تعدیل شیب شیروانی در محورهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش فردای همدان، یزدان سحاب‌نظری اظهار داشت: یکی از کریدورهای مهم و استراتژیکی کشور در شهرستان اسدآباد قرار گرفته است و هرساله بالغ بر ۹۰ میلیون تردد در گردنه اسدآباد به ثبت می رسد که نشان دهنده اهمیت ویژه این گردنه در حمل ونقل جاده ای کشور است.

رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان اسدآباد ادامه داد: به منظور کاهش حوادث رانندگی و ارتقاء ایمنی طی دو سال گذشته ۱۴ کیلومتر حفاظ بتنی نیوجرسی و سیستم روشنایی در گردنه اسدآباد اجرا شده است و هم اکنون نیز عملیات تعریض این گردنه با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در حال اجرا می باشد.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری افزون بر ۱۸۰ کیلومتر خط کشی،۱۰ کیلومتر بهسازی رویه آسفالت،رفع ۱۰ نقطه حادثه خیز،۵۶۰ کیلومتر تعدیل شیب شیروانی و شانه سازی،۵ مورد ترانشه برداری، ۱۲ مورد تعریض،تعمیر و لایروبی پل و آبرو در سطح راههای این شهرستان اجرا شده است.

سحاب‌نظری گفت: امسال ۴ کیلومتر راه روستایی در شهرستان اسدآباد با پیشرفت فیزیکی حدود ۸۰ درصدی در حال ساخت می باشد و در تلاش هستیم این پروژه ها امسال به بهره برداری برسد.