معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری همدان:

تشکیل دبیرخانه شهر دوستدار سالمند در شهرداری

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری همدان از تشکیل دبیرخانه شهر دوستدار سالمند در شهرداری خبر داد.

به گزارش فردای همدان، مجید شاکری اظهار داشت: این دبیرخانه در راستای بحث قانونی مربوط به حوزه سالمندی تشکیل شده و این دبیرخانه در معاونت خدمات شهری شهرداری همدان تشکیل شده است .

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به افزایش جمعیت سالمندان در کشور و‌ همدان گفت: مجموعا ۵۳ هزار جمعیت سالمند در شهر همدان داریم و با توجه به این موضوع همدان پایلوت شهر دوستدار سالمند شده و سالهای قبل این موضوع توسط مدیران گذشته پیگیری شده است.

وی افزود: شهر دوستدار سالمند با همکاری مجموعه‌های استانداری، علوم پزشکی ، اداره کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی ، بهداشت و شهرداری همدان محقق می‌شود و همه باید با جدیت پای کار بیایند.

شاکری با بیان اینکه همه اتفاقات در بستر شهر رخ می دهد اظهار داشت: بخش اعظمی از مردم امروزه در شهرها زندگی می‌کنند و قاعدتاً مردم با شهرداری‌ها سروکار خواهند داشت و سالمندان بخشی از این جامعه هستند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری همدان به توجه ویژه شهرداری‌ها به مقوله سالمندان اشاره کرد و افزود: شهرداری همدان با تخصیص بودجه لازم برای تجهیز پلهای عابر پیاده، فضاسازی پارکها ، پیاده راه ها، امور عمرانی و ارایه امکانات برای محلات بخشی از وظایف خود را در حوزه شهر دوستدار سالمند انجام می دهد.

گفتنی است؛ در پایان از دبیرخانه شهر دوستدار سالمند در معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری همدان با حضور مدیران شهری و مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارشناسان بهداشت، بهزیستی و علوم پزشکی افتتاح شد.