نوسازی و مقاوم‌سازی 270 واحد مسکونی در شهر قهاوند

مدیر بنیاد مسکن شهرستان همدان گفت: در شهر قهاوند تاکنون 270 واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات مسکن روستایی نوسازی و مقاوم سازی شده اند.

به گزارش فردای همدان، در جلسه ای با حضور امام جمعه قهاوند، مسئول دفتر نماینده شهرستان همدان، مدیر بنیاد مسکن شهرستان همدان، شهردار و اعضای شورای شهر قهاوند و مدیران ادارات برق و آبفا و راهداری شهرستان مسائل و مشکلات شهر قهاوند بررسی شد.

در این جلسه مدیر بنیاد مسکن شهرستان همدان گزارشی از فعالیت های بنیاد مسکن در سطح بخش شراء شامل بهسازی و اجرای طرح هادی روستاها، مقاوم سازی مساکن و صدور سند مالکیت در روستاها و شهر قهاوند ارائه داد.

داود سوری در این خصوص بیان کرد: بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۲۵۰۰۰نفر جمعیت همچون قهاوند متولی طرح نهضت ملی مسکن است که در این زمینه تعدادی از متقاضیان که آورده مرحله اول را واریز کرده بودند تعیین تکلیف و قطعات زمین در قالب گروه های ساخت بصورت ویلایی به آنها واگذار شد و برای مابقی متقاصیان نیز زمین مورد نیاز تامین شده و بزودی قرعه کشی قطعات نیز انجام خواهدشد.

وی افزود: متقاضیان طرح نهضت ملی و متقاضیان عادی در این شهرها پس از گرفتن پروانه از شهرداری می توانند به بنیاد مسکن مراجعه کنند تا جهت دریافت تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۲۰ ساله و کارمزد ۵ درصد به بانک های عامل معرفی شوند.

سوری گفت: مالکان واحدهای مسکونی در شهرهای قهاوند، مریانج و جورقان در جهت ماده ۴ قانون الحاق و ساماندهی تولید و عرضه مسکن می توانند جهت تشکیل پرونده صدور سند برای املاک مسکونی و تجاری خود به بنیاد مسکن مراجعه کنند تا پس از تشکیل و تکمیل پرونده با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک سند املاک آنها صادر شود.

وی ادامه داد: تاکنون بسیاری از متقاضیان در این شهرها از تسهیلات مسکن روستایی استفاده کرده اند و همچنین سند مالکیت املاک خود را دریافت کرده اند.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان همدان گفت: در شهر قهاوند تاکنون 270 واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات مسکن روستایی نوسازی و مقاوم سازی شده اند و 775 واحد نیز سند مالکیت خود را دریافت کرده اند.