2 کتاب با موضوع اقتصاد مقاومتي در همدان چاپ مي‌شود

معاون سياسي و امنيتي استانداري همدان گفت: 2 کتاب با موضوع گفتمان اقتصاد مقاومتي در اين استان آماده چاپ است.     به گزارش “فردای همدان”، محمد ابراهيم الهي تبار در قرارگاه اقتصاد مقاومتي استان همدان افزود: همچنين ساخت تله فيلم به کارگرداني سيروس حسن پور در خصوص اقتصاد مقاومتي در دست اجرا است. معاون […]

معاون سياسي و امنيتي استانداري همدان گفت: 2 کتاب با موضوع گفتمان اقتصاد مقاومتي در اين استان آماده چاپ است.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، محمد ابراهيم الهي تبار در قرارگاه اقتصاد مقاومتي استان همدان افزود: همچنين ساخت تله فيلم به کارگرداني سيروس حسن پور در خصوص اقتصاد مقاومتي در دست اجرا است.

معاون استانداري همدان گفت: در تدوين منشور فرهنگي استان ظرفيت خوبي شده تا به عنوان الگو براي اقتصاد مقاومتي قرار گيرد که در اين زمينه ابتدا بايد نيازها احصا و بر اساس آن توليد محتوا صورت گيرد.

الهي تبار اضافه کرد: در اين زمينه بايد از فرصت ها در جامعه براي تغيير در رفتارها و باورهاي استفاده کرد.

وي افزود: نيازهايي که بايد حول اقتصاد مقاومتي مورد توجه قرار گيرد مانند خريد کالاي ايراني، صرفه جويي در انرژي، چگونگي استفاده از مواد غذايي که همگي آنها برگرفته از آيين ديني و ملي است برنامه ريزي انجام شده است.

وي ادامه داد: براي اين کار بايد از ظرفيت مساجد، مدارس ، دانشگاه ها سازمان هاي مردم نهاد، رسانه ها مجازي و حقيقي، ائمه جمعه و بازار استفاده کرد.

الهي تبار گفت: بر اساس سياست هاي ابلاغي رهبر معظم انقلاب در باره اقتصاد مقاومتي سه بند به کميته فرهنگي مربوط مي شود که شامل مديريت مصرف که شامل الگوي مصرف و ترويج کالاهاي ايراني ، تقويت فرهنگ جهادي و تبيين اقتصاد مقاومتي و گفتمان سازي آن است.

وي ادامه داد: اقتصاد مقاومتي بايد تبديل به يک باور عمومي شده و در سطح جامعه نهادينه شود.

رئيس سازمان برنامه و بودجه استان همدان گفت: 22 طرح براي واگذاري به بخش خصوصي شناسايي شده است که پنج طرح ديگر مربوط به فني و حرفه اي به اين تعداد اضافه شده است.

اسکندر صيدايي افزود: تعدادي از دستگاه هاي اجرايي کارهاي قوي و کارشناسي انجام دادند تا چند طرح خوب ديگر را براي واگذاري معرفي کنند که اعلام مي شود.

وي ادامه داد: در سفر امروز پنجشنبه دکتر نوبخت به استان همدان يک هزار ميليارد ريال قول مساعد داده شد تا در قالب موضوعات مختلف به اين استان تزريق شود.

وي اضافه کرد: قرار است کارشناسان از همه طرح هايي که از ستاد تسهيل برخوردار بودند بازديد، ارزيابي و تهيه گزارش داشته باشند.

صيدايي گفت: فرمانداران نيز اعلام آمادگي کردند مجموعه اقدامات مربوط به اقتصاد مقاومتي را داشته باشيم .

محمود عراقي معاون امور عمراني استانداري همدان نيز گفت: اقتصاد مقاومتي يک رويکرد و طرح نيست و بايد در جاي جاي عملکرد ما نهادينه شود و در اين خصوص در اين کميته يک شاخص بندي براي طرح ها انجام شده و با برگزاري 17 نشست با سازمان ها برخي از مشکلات احصا شده است.