شنيدن سوت قطار

گروه جامعه: استاندار همدان گفت: رسيدن قطار به همدان و اجرايي شدن طرح راه آهن تهران به همدان يکي از دستاوردهاي مهم برجام در اين استان است.     به گزارش “فردای همدان”، محمد ناصر نيکبخت در نشست قرارگاه اقتصاد مقاومتي استان همدان اظهار کرد: پس از برجام و با خريد ريل اکنون زير سازي […]

گروه جامعه: استاندار همدان گفت: رسيدن قطار به همدان و اجرايي شدن طرح راه آهن تهران به همدان يکي از دستاوردهاي مهم برجام در اين استان است.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، محمد ناصر نيکبخت در نشست قرارگاه اقتصاد مقاومتي استان همدان اظهار کرد: پس از برجام و با خريد ريل اکنون زير سازي راه آهن تهران تا همدان انجام و به طور کامل تمام شده است و ريل گذاري آن باقي مانده است.

وي اضافه کرد: از سفر گذشته دکتر نوبخت به اين استان تاکنون 40 کيلومتر از ريل گذاري انجام شده و اکنون 80 کيلومتر مانده تا قطار به همدان برسد که اگر روزي يک هزار و 100 متر ريل گذاري شود تا پايان سال اين طرح به پايان مي رسد.

وي اظهار کرد: برخي که گاهي از خدمات دولت ايراد مي گيرند بايد گفت اين همه دستاورد از جمله فروش دو ميليون و 400 هزار بشکه از 800 هزار بشکه را نمي بينند.

استاندار همدان خريد هواپيما را از ديگر دستاوردهاي برجام دانست و گفت: برخي مي گويند آيا خريد يک فروند هواپيما اين همه ذوق دارد بايد گفت: در مجموع 200 فروند هواپيما است که از نتايج برجام است.

نيکبخت گفت: اهميت برجام و اعتبار براي ما اين قدر بس که رئيس جمهور منتخب آمريکا مي گويد اين تصيمم و مذاکره ابلهانه و تاسف آور بود و دشمنان ما از جمله عربستان و صهيونسيت به شدت عصباني است.

وي ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که تيم مذاکره کننده غيرتمندانه ، امين و کارشناسي مذاکره کردند .

وي با بيان اينکه آمريکا قابل اعتماد نيست و شيطنت، نامردي و بدعهدي مي کند گفت: اما قضيه ما تنها آمريکا نيست ما با 6 کشور وارد مذاکره شده و توافق کرديم .

وي با بيان اينکه تحريم ها ظالمانه و جفا بود گفت: ما نمي گوييم که فتح الفتوح کرديم بلکه برجام کشور را از خيلي مسايل دور کرد و رهانيد.

استاندار همدان افزود: برخي از اين موضوع ناراحت هستند که چرا برجام در اين دولت انجام شد اما بايد بدانند که دولت با تدبير، تعامل، شناخت زبان دنيا قضيه را حل کرد و برجام با هدايت ها خوب و سازنده رهبر معظم انقلاب توسط اين دولت اجرايي شد.

نيکبخت با اشاره به اينکه طرح ها را به بخش خصوصي واگذار و معرفي کنيد افزود: اين طرح ها 400 هزار ميليارد توماني هستند که در سال هاي گذشته دولت قول داده تامين مي کند اما باقي مانده و عمل نکردند و موجب بدبيني مردم به نظام مي شود.

وي اظهار کرد: دکتر روحاني در شهريور سال گذشته به استان همدان سفر کردند که رهاورد آن تصويب 44 طرح با هشت هزار و 560 ميليارد ريال بود که همه اعتبار آن پرداخت شده است.

وي اعتبار راه آهن تهران به همدان را دو هزار ميليارد ريال عنوان کرد و گفت: تاکنون براي آن دو هزار و 700 ميليارد ريال پرداخت شده است.

*همدان قطب پزشکي غرب کشور شد

استاندار همدان گفت: قرار بود همدان قطب پزشکي غرب کشور شود که اين قضيه به تعويق افتاد که اکنون اين امر محقق شد و اين استان به عنوان قطب پزشکي غرب کشور معرفي شد.

نيکبخت افزود: در اين باره مسئولان ما صريح و شفاف صحبت کردند و با پيگيري هاي لازم با وجود اينکه قبل از ما استان هاي ديگر هم پيگيري داشتند اين امر براي همدان به تحقق پيوست.

وي در ادامه افزود: اجراي طرح تصفيه خانه آب و فاضلاب همدان در سطح بين المللي تنديس بنياد جهاني 2016 را دريافت کرد.

وي تحقق اين امر را از مصاديق اقتصاد مقاومتي دانست و گفت: پساب اين تصفيه خانه استان را از بحران ديگر نجات داد و 28 چاه که در اختيار نيروگاه بود که موجب فرو چاله مي شد و به کشاورزي آسيب مي زد، آزاد شد و اکنون نيروگاه با 100 درصد از پساب فعاليت مي کند.

استاندار همدان گفت: 270 طرح علاوه بر طرح هاي عمراني استاني در حوزه نوسازي درمانگاه ها و خانه هاي بهداشت در استان اجرايي مي شود که يک هزار و 70 ميليارد و معادل آن توسط وزارت بهداشت تامين مي شود .

نيکبخت افزود: از اين تعداد طرح 230 طرح آن شروع شده و در دهه فجر تعدادي نيز بهره برداري مي شود.

وي اضافه کرد: 40 طرح در برخي از شهرستان ها به دليل تامين نشدن زمين باقي مانده که 8 طرح از آن مربوط به شهر همدان است که 22 طرح مربوط به ساير شهرستان ها است.

استاندار همدان گفت: نيروگاه خورشيدي در همدان به صورت آزمايشي راه اندازي شده است که اين طرح نيز توسط سرمايه گذاري بخش خصوصي صورت گرفته است.