حفاظت و احیای محیط‌ زیست با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد محقق می‌شود

استاندار همدان از سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان یک فرصت یاد کرد و گفت: حفاظت و احیای محیط زیست با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد محقق می‌شود.     به گزارش “فردای همدان”، محمدناصر نیکبخت در ششمین نشست فصلی سازمان‌های غیردولتی محیط زیست و منابع طبیعی کشور در همدان اظهار داشت: یکی از وعده‌های انتخاباتی دولت یازدهم […]

استاندار همدان از سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان یک فرصت یاد کرد و گفت: حفاظت و احیای محیط زیست با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد محقق می‌شود.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، محمدناصر نیکبخت در ششمین نشست فصلی سازمان‌های غیردولتی محیط زیست و منابع طبیعی کشور در همدان اظهار داشت: یکی از وعده‌های انتخاباتی دولت یازدهم بحث محیط زیست بود و بر این اساس وضعیت نیمه جان منابع طبیعی و محیط زیست را به ادامه حیات امیدوار کرد.

وی با بیان اینکه دولت از سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان یک فرصت یاد می‌کند، افزود: نخستین مصوبه دولت تدبیر و امید مربوط به محیط زیست با موضوع دریاچه ارومیه بود و رویکرد حمایتی از سمن‌ها تقویت شد.

استاندار همدان با اشاره به فعالیت 397 سازمان مردم نهاد در سطح استان بیان کرد: رئیس جمهور حفاظت از محیط زیست را گفت و عمل هم کرد و محیط زیست را احیا کرد حال باید کمک کرد محیط زیست بیشتر احیا و سرپا شود و این کار سمن‌ها است.

وی گفت: استان همدان در رابطه با راه‌اندازی تشکل‌ها و سمن‌ها استانی پیشرو است و از انتقادات و اعتراض‌های سمن‌ها لذت می‌برم چون پر از دغدغه و همت است.

نیکبخت افزود: تاکنون در زمینه آزار و اذیت و وارد کردن آسیب به حیوانات توسط شهرداری‌ها به استانداری گزارشی منعکس نشده است و در صورت بروز محیط زیست استان ورود جدی پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: ما در برجام با دشمن سختی روبرو بوده و هستیم و برجام به آن تحمیل شد و راهی جزء مذاکره نداشت در این راستا منصفانه نیست که بگوییم برجام هیچ عایدی نداشت، مردم به چشم می‌بینند و قابل انکار نیست.

 

استاندار همدان به اقدامات توسعه‌ای استان اشاره کرد و گفت: پروژه راه آهن همدان به سرعت در حال ریل‌گذاری است و همچنین دو نیروگاه خورشیدی در همدان با سرمایه‌گذاری خارجی شروع شده استو این اقدامات از نتایج برجام برای استان است.

 

وی با اشاره به خرید هواپیما عنوان کرد: وقتی صهیونیسم و سعودی‌ها از برجام نگران می‌شوند، نشان می‌دهد تحرکاتی به نفع ایران شده است و این توافق برد، برد بود و مذاکره‌کنندگان تلاش کردند.

 

نیکبخت با اشاره به انتخابات پیش رو تصریح کرد: دولت همانگونه که در انتخابات گذشته نهایت سلامت و پاکدستی خود را نشان داد در انتخابات آینده نیز همانگونه خواهد بود و انتظار این است که بار دیگر در صحنه‌های انتخابات بتوانیم حماسه ارزشمندی را با مشارکت بالا ایجاد کنیم