شناسایی حدود 260 ساختمان ناایمن در استان

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راه و شهرسازی همدان در خصوص روند بررسی ساختمان ها در استان همدان گفت: اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راه و شهرسازی همدان سرآمد در بازدید از ساختمانهای مهم و بلند مرتبه استان است.

به گزارش فردای همدان، یاسر بیدی اظهار داشت: با برگزاری جلسات متعدد(حدود 18 جلسه در سال 1403 و 1402) با مدیران و نمایندگان ادارات و سازمانهای دولتی سطح استان خصوصا شهر همدان در راستای ارزیابی و بررسی ساختمانهای زیر مجموعه و تحت پوشش صورت گرفت.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راه و شهرسازی همدان افزود: در این راستا با ادارات آموزش و پرورش، سازمان تامین اجتماعی، نوسازی مدارس، وزارت بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه بوعلی سینا، سازمان آتش نشانی، شهرداری همدان، اداره ارشاد، مدیریت امور مساجد و برخی ادارات دیگر جلسه مشترک برگزار شده است که منتج به تکمیل فرم ابلاغی وزارت راه وشهرسازی و ارزیابی برخی از ساختمانها و اماکن در اختیار این ادارات شده است.

وی بیان کرد: ضمن بازدید میدانی اعضای کارگروه از برخی ساختمانهای مهم سطح شهر همدان نظیر بیمارستانها، مراکز خرید و تجاری و ساختمانهای بلند مرتبه به دلیل گستردگی کار و عدم امکان بازرسی تمامی ساختمانها و اماکن مدنظر در جهت تسریع در این امر و تحقق اهداف کارگروه و همچنین وفق ضوابط و دستورالعمل های ابلاغی طی مکاتبات متعدد با ادارات و سازمانهای ذیربط درخواست شد که با بهره گیری از ظرفیت دفاتر فنی و یا کارشناسان خود اقدام به تکمیل و ارسال اطلاعات درخواستی نمایند.

بیدی ادامه داد: تاکنون حدود 260 ساختمان ناایمن شامل مدارس دولتی و غیر دولتی فرسوده، بیمارستان، اماکن تجاری و اداری شناسایی شده و به شهرداری و اداره آموزش و پروش استان جهت صدور اخطار و پیگیری معرفی شده اند.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راه و شهرسازی همدان گفت: بازدیدهای انجام گرفته فراتر از رقم فوق می باشد، لیکن با توجه به لزوم دسترسی به اطلاعات ثبتی اماکن فوق جهت ثبت در سامانه و عدم همکاری مکفی شهرداری و دستگاههای ذیربط تا این تاریخ امکان ثبت همه موارد بازدید در سامانه ممکن نشده است.

وی در پایان در خصوص ساختمان اداره کل بهزیستی همدان، خاطرنشان کرد: پیرو بازدیدهای کارگروه از اداره کل سازمان بهزیستی استان واقع در میدان جهاد، با توجه به مشاهدات انجام گرفته و با عنایت به گزارش کارگروه نظارت استان، لزوم تخلیه ساختمان به جهت احتمال ریزش ساختمان مورد تاکید قرار گرفت و دستورات لازم از سوی معاونت محترم امور عمرانی استانداری و همچنین دادستانی محترم صادر گردید.