صنعت استان در مسیر رشد و شکوفایی/ پتروشیمی ابن سینا با یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خون تازه در کالبد صنعت همدان

مدیرکل صمت استان همدان با بیان اینکه صنعت استان همدان در مسیر رشد و شکوفایی قرار دارد، گفت: پتروشیمی ابن سینا با یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خون تازه در کالبد صنعت همدان است.

به گزارش فردای همدان، احمد شانیان در آئین افتتاح شرکت نگار پلاست در شهرستان فامنین به اجرای پروژه های صنعتی اثرگذار در این شهرستان اشاره و اظهار داشت: برای فامنین آینده صنعتی بسیار خوبی انتظار داریم.

مدیرکل صمت استان همدان افزود: پروژه بزرگ پتروشیمی ابن سینا به همت دولت مردمی پس از سالها رکود وارد عملیات احداث شد و کمتر از سه سال آینده فاز اول این مجموعه با ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری بهره برداری خواهد شد.

وی بیان کرد: برای این پروژه ۳ فاز با سرمایه گذاری یک میلیارد دلار برنامه ریزی شده که با پشتیبانی و پیگیری دولت وفاق ملی به تدریج احداث و افتتاح می شود.

شانیان ادامه داد: علاوه بر پتروشیمی ابن سینا شاهد پیشرفت شهرک صنعتی نگارخاتون در این شهرستان هستیم که از دغدغه های مسئولان و مردم این دیار بود.

مدیرکل صمت استان همدان با اشاره به واگذاری ۸۷ قطعه زمین به صاحبان صنایع در این شهرک صنعتی، خاطرنشان کرد: ۵۵ واحد دارای پیشرفت فیزیکی هستند که با راه اندازی آنها بی تردید شاهد رونق اشتغال و تولید در شهرستان فامنین خواهیم بود.

وی از پرداخت ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به این واحدها خبر داد و گفت: با حمایت دولت به واحدهای در حال احداث تسهیلات مورد نیاز ارائه می شود تا به مرحله بهره برداری برسند.