برگزاری کارگاه آموزشی مدیران باشگاه‌های خصوصی ورزشی استان

گروه ورزش: کارگاه آموزشی مؤسسان و مدیران باشگاه‌های خصوصی ورزشی استان همدان ظهر امروز در تالار فجر شهر همدان برگزار شد.       به گزارش “فردای همدان”، کارگاه آموزشی مؤسسان و مدیران باشگاه‌های خصوصی ورزشی استان همدان با حضور منعم مدیرکل ورزش و جوانان استان، سوری دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر همدان، ضمیری […]

گروه ورزش: کارگاه آموزشی مؤسسان و مدیران باشگاه‌های خصوصی ورزشی استان همدان ظهر امروز در تالار فجر شهر همدان برگزار شد.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، کارگاه آموزشی مؤسسان و مدیران باشگاه‌های خصوصی ورزشی استان همدان با حضور منعم مدیرکل ورزش و جوانان استان، سوری دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر همدان، ضمیری کامل معاون ورزشی اداره کل، مدیران و موسسین باشگاههای خصوصی استان در تالار فجر شهر همدان برگزار شد.

در این مراسم بیش از 200 باشگاه ورزشی بخش خصوصی دارای مجوز که در شهرستان همدان حضور داشتند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در این مراسم اظهار کرد: ورزش حوزه‌ای است که می‌تواند بیشترین تاثیر را در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت جامعه داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات اداره کل ورزش و جوانان در راستای تحقق شعار سالجاری مبنی بر اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل اظهار کرد: پروژه سالن ورزشی روستای پرلوک از طریق مشارکت خیرین به مبلغ 1800 میلیون ریال تکمیل شده است و دهه فجر امسال این مجموعه به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: مدیران بخش خصوصی با سرمایه شخصی به توسعه ورزش همدان کمک می‌کنند و امیدواریم در ادامه سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بتوانیم با کمک بخش خصوصی در راستای ساماندهی و پیشرفت ورزش همدان قدم برداریم.

منعم اظهار کرد: با حمایت استاندار محترم استان موفقیت های خوبی در عرصه ورزش قهرمانی و همگانی در 9 ماهه نخست سال 1395 بدست آمده است که باشگاههای خصوصی نقش موثری در این ئستاوردها داشته اند.

وی با اشاره به تفاهم نامه وزارت ورزش و جوانان با صندوق کارآفرینی امید برای ارائه تسهیلات به باشگاه های خصوصی گفت: خوشبختانه وزیر ورزش و جوانان نگاه ویژه ای به حمایت از باشگاههای خصوصی دارد چرا که امروزه در دنیا باشگاه ها محل درآمد هستند نه هزینه، به همین دلیل با نگاه دکتر سطلانی فر ورزش یک فرصت بسیار خوب برای درآمدزایی و ایجاد اشتغال به شمار می رود و باید باشگاههای استان از این فرصت طلایی برای دریافت تسهیلات استفاده کنند.

در این ادامه این مراسم معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان همدان افزود: 277 باشگاه ورزشی خصوصی در استان همدان فعالیت می‌کنند که بیش از ۱29 باشگاه در حوزه بدنسازی و پرورش اندام فعال هستند.

وی یادآور شد: تعداد ورزشکاران بیمه شده همدان طی یک سال گدشته افزایش داشته که به طور قطع باشگاه‌های خصوصی نقش مهمی در این بخش داشته اند.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته آمار مدال‌ها ورزش همدان نیز افزایش داشته که این موفقیت‌ها با همکاری باشگاه‌های خصوصی مرکز استان به دست آمده است.

وی تصریح کرد: جامعه را باید به سمت ورزش‌های همگانی سوق دهیم، زیرا با این کار از بسیاری بیماری‌ها و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری خواهد شد.

در این مراسم همچنین دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر همدان گفت: توجه به ورزش و گسترش آن تاثیر زیادی در کاهش معضلات اجتماعی بویژه اعتیاد و مصرف مواد مخدردارد.

وی ادامه داد: کشورهای جهان نیز به این نتیجه رسیده‌اند که ورزش عاملی پیشگیرانه از ناهنجاری‌های اجتماعی است.

سوری ادامه داد: ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، رویکرد پیشگیرانه را برای کاهش معضلات اجتماعی و اعتیاد و مصرف مواد مخدر دنبال می‌کند و خوشبختانه این رویکرد در بین مسئولان نیز از جایگاهی مهم برخوردار است.

وی تصریح کرد: استفاده خوب و بهینه از امکانات موجود نیز تا حد زیادی کاهش معضلات جامعه را به دنبال دارد، بنابراین نیاز است که همه مردم و مسئولان با فعالیت گسترده و مستمر در این عرصه گام بردارند.

در ادامه این کارگاه آموزشی خانم رویا مظفری کارشناس تغدیه در خصوص معایب مکمل ها به ایراد سخن پرداخت و سپس اسماعیلی نماینده صندوق کارآفرینی امید توضیحات لازم را درخصوص نحوه واگذاری تسهیلات به باشگاهها اعلام کرد.

گفتنی به شرکت کنندگان در این دوره آموزشی گواهی حضور در کلاس اهدا خواهد شد.