اقامه 63 هزار و 500 نوبت نماز در ادارات سطح کشور

گروه جامعه: معاون فرهنگ و آموزش ستاد مرکزی اقامه نماز از  اقامه 63 هزار و 500 نوبت نماز در ادارات سطح کشور خبر داد.     به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، معاون فرهنگ و آموزش ستاد مرکزی اقامه نماز در جمع خبرنگاران بیان کرد: در استان همدان برنامه‌ها و فعالیت‌های موثر و کاربردی در موضوع […]

گروه جامعه: معاون فرهنگ و آموزش ستاد مرکزی اقامه نماز از  اقامه 63 هزار و 500 نوبت نماز در ادارات سطح کشور خبر داد.

 

 

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، معاون فرهنگ و آموزش ستاد مرکزی اقامه نماز در جمع خبرنگاران بیان کرد: در استان همدان برنامه‌ها و فعالیت‌های موثر و کاربردی در موضوع نماز انجام شده و یکی از استان‌های برتر و موفق در جهت ترویج و توسعه نماز است، که مرهون همکاری مسئولین این استان است.

وی ادامه داد: اجلاس ستاد اقامه نماز که در این شهرستان برگزار شد در کل کشور کم نظیر بود که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

معاون فرهنگ و آموزش ستاد مرکزی اقامه نماز با بیان اینکه سرآمد فعالیت‌های ستاد توجه به موضوع احیاء نماز صبح در مساجد سطح کشور است و درصدد هستیم که این مهم را مورد توجه قرار دهیم که این طرح با عنوان «سفیران صبح»در حال برگزاری و از سال گذشته تا الان 2 هزار و 600 نماز صبح برگزار شده است.

سرگزی افزود: طرح «سلامت معنوی» با رویکرد توانمد سازی پرستاران در کمک به بیماران در حوزه آداب اقامه نماز در دوران بیماری آنان است که در این طرح 10 هزار نفر پرستار آموزش‌های لازم را برای کمک به بیماران در مسائل اعتقادی و نماز آنها را دیده‌اند.

وی اظهار کرد: 5 هزار و 500 مدیر در سطح کشور در طرح مبین ویژه آموزش مدیران مدارس متوسطه اول و دوم و 2 هزار و 200 مربی مهد کودک وابسته به بهزیستی در طرح« نیک» و ائمه جماعت 500 مدرسه در سطح کشور آموزش‌های لازم را در یحث ترویج نماز در مدارس دیده‌اند.

معاون فرهنگ و آموزش ستاد مرکزی اقامه نماز با بیان اینکه امروزه کار فرهنگی در فضای مجازی از اولویت‌های نظام است، ادامه داد: جشنواره نماز در فضای مجازی یکی از طرح های مهم و اثرگذار ستاد اقامه نماز در سطح کشور است که این جشنواره 25 بهمن ماه سال جاری در 11 قالب محتوایی برگزار خواهد شد.

سرگزی عنوان کرد: در تمام ادرات کشور فضا اقامه نماز وجود دارد و 63 هزار و 500 نوبت نماز در ادارات سطح کشور اقامه می‌شود.

وی با بیان اینکه 70 هزار مسجد در سطح کشور وجود دارد، خاطر نشان کرد: چهار سال متوالی موضوع اجلاس نماز، مساجد بوده است که یکی از مهمتریت دغدغه های ما بحث کمبود فضا مسجد در سطح کشور است که در بین استان‌ها، استان تهران فقیر ترین استان از نظر مسجد است و با فقر فرهنگی مواجه است.