ستاد اقامه نماز استان همدان حائز رتبه برتر در کشور شد

گروه جامعه: دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان خبر داد: ستاد اقامه نماز استان همدان موفق به کسب رتبه برتر در کشور شد.     به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، حجت الاسلام و المسلیمن سید مرتضی حسنی‌حلم، دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به شرایط موجود برای حفظ […]

گروه جامعه: دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان خبر داد: ستاد اقامه نماز استان همدان موفق به کسب رتبه برتر در کشور شد.

 

 

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، حجت الاسلام و المسلیمن سید مرتضی حسنی‌حلم، دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به شرایط موجود برای حفظ جامعه و ایجاد جامعه متعادل، با هنجارهای اسلامی، با نشاط، اخلاقی و دینی باید راهکارهای خاصی را ارائه داد که برای برون رفت از این مشکل باید به آموزه‌های دینی و قرآنی توجه کنیم که در قرآن کریم بسیار به آن سفارش شده است.

وی ادامه داد: در میان آموزه‌های دینی توجه به نماز جایگاه بالایی رو به خود اختصاص داده و ستاد اقامه نماز نیر بر همین مبنا شکل گرفته که آموزه‌های نماز را نسبت کارکرد و آثار آن در جامعه مورد توجه قرار دهد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه نماز بازدارنده تمام بدی‌ها و منکرات از جامعه است، اظهار کرد: در همین راستا ستاد اقامه نماز تلاش می‌کند با برنامه‌های متنوع و روش‌های به روز و کارآمد این وظایف ذاتی خودش را انجام دهد، ولی باید این موضوع را در نظر داشت که اقامه نماز در وهله اول وظیفه‌ای همگانی و بعد از آن دستگاه‌های فرهنگی و دینی به ویژه ستاد اقامه نماز  است.

حسنی‌حلم افزود: اگر همه ما دغدغه جامعه سالم، آباد و دینی را داریم باید طبق آیات، روایات و سیره عملی بزرگان توجه به این امر مهم و ویژه یعنی نماز داشته باشیم.

وی بیان کرد: امسال ستاد اقامه نماز استان همدان در سطح کشور به عنوان ستاد برگزیده به لحاظ فعالیت‌ها و اقدامات مناسب خود قرار گرفت و این استان به عنوان تنها نمونه کشوری انتخاب شد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان در ادامه به تبیین برنامه‌های ستاد اقامه نماز استان پرداخت، عنوان کرد: از حدود نیمه دوم سال گفتمان دانش‌آموزان حول محور ترویج به نماز با عنوان «خانواده مطهر» برای 5 هزار دانش آموزان و خانواده‌های آنان را با 330 نشست آغاز کردیم که تا به حال 60 درصد آن اجرا شده و تا پایان سال باقی آن اجرا خواهد شد.

حسنی‌حلم ادامه داد: در راستا ترویج نماز در بین دانشجویان اولویت نشست‌های دانشجویی ترویج نماز را به دانشگاه‌های فرهنگی و تربیت معلم اختصاص دادیم زیرا این دانشجویان مربیان آینده این جامعه خواهند بود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از طرح‌های اثر بخش که در حال اجراست «طرح منهاج» با هدف رونق بازار است؛ زیرا بازار ویترین شهر است در این صورت سلامت شهر را تضمین می‌کند و هر چقدر این طرح قوی تر اجرا شود جامعه بازار در کسب مسائل اقتصادی برکت بیشتری خواهد داشت و آثاری که از این رهگذر ارائه شود بسیار مهم و اساسی است.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان افزود: دوره «آموزش به مدرسین زوج‌های جوان» با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی از طرح‌های اثر بخش در راستای ترویج نماز بین زوج‌های جوان است که به این مشاورین مراجعه می‌کنند.

حسنی‌حلم اظهار کرد: دوره‌های آموزش ائمه جماعت مدارس ویژه 130 نفر از ائمه جماعت ناحیه 1 و 2 با هدف توانمند سازی روحانیون مدارس است زیرا یکی از نکات مهم و محوری ستاد نماز مسائل آموزشی است و تغییر در جامعه از تغییر در آموزش میسر است.

وی اضافه کرد: دو طرح «مبین و امین» ویژه مدیران مدارس متوسطه‌های اول و دوم ناحیه 2 و شهرستان‌های استان و طرح «نسیم رحمت» نیز از دیگر طرح‌های ستاد اقامه نماز است که با هدف بومی سازی مدرسین با مساعدت مرکز تخصصی ستاد نماز کشور و حوزه علمیه انجام می‌شود همچنین دوره آموزشی 130 تن از معلمان پایه سوم مدارس دخترانه از برنامه‌های ویژه ستاد اقامه نماز هستند که در حال برگزاری است.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری نماز ویژه استان همدان خبر داد و اضافه کرد: این جشنواره شامل بخش‌های فیلم کوتاه، پویا نمایی، انیمیشن و مستند سازی است، اوایل سال آتی برگزار خواهد شد و ابلاغ بودجه آن نیز انجام شده است.