بررسی عکس‌های کیارستمی در خانه فیلم حوزه هنری همدان

گروه فرهنگ و هنر: واحد هنرهای تجسمی با همکاری واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان همدان نشست نقد عکس‌های عباس کیارستمی را برگزار می‌کند.       به گزارش “فردای همدان”، نشست بررسی عکس­های عباس کیارستمی و بازخوانی نسبت هنری عکس­های وی به آثار سینمایی، تجسمی و ادبی اش در روز چهارشنبه 22 دیماه 1395 […]

گروه فرهنگ و هنر: واحد هنرهای تجسمی با همکاری واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان همدان نشست نقد عکس‌های عباس کیارستمی را برگزار می‌کند.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، نشست بررسی عکس­های عباس کیارستمی و بازخوانی نسبت هنری عکس­های وی به آثار سینمایی، تجسمی و ادبی اش در روز چهارشنبه 22 دیماه 1395 ساعت 14:30 در حوزه هنری همدان برگزار می­شود.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان همدان در این باره گفت: عباس کیارستمی هنر رااز نقاشی آغاز کرد و به عکاسی،شعر و سینما رسید. درک غنی او از تصویر و تسلطش برآن به همین سیر تحولی او در هنر بازگشته و نگاه تیزبین و حساسش نسبت به ساده‌ترین جزئیات و تبدیل کردن آن به امر زیبایی شناسانه آثارش را  برجسته ‌ساخت.

داود عبدالملکی ادامه داد: عکس­های عباس کیارستمی شاعرانگی فیلم­هایش و ایجاز بیانی اشعارش را در ستایش طبیعت بهم گره زده است. نماهای دور سینمایی، چشم انداز بی­انتهای فضای حسی شعرها و مناظر دور عکس­هایش همه در یک جهت گسترش می­یابند.غیاب عنصری معنادار در تصویر سینمایی؛غیاب حسی جاری در شعر،  گستردگی  مکان در فراسوی کادر  در عکس­هایش همه پدید آورندۀ غنی و سرشاری فضا در آثار اوست.

وی ادامه داد: اعضای خانه عکاسان حوزه هنری استان، در کنار اعضای خانه فیلم حوزه هنری استان در این نشست حاضر خواهند شد.