پروژه‌های عمرانی همدان در آستانه بهره‌برداری

فرماندار همدان گفت: پروژه‌های عمرانی همدان با اختصاص بودجه در آستانه بهره‌برداری اند.       به گزارش “فردای همدان”، علی تعالی در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان، اظهار کرد: رهاورد سفر ریاست جمهوی به استان اعتبارات نسبتا خوبی را برای شهرستان به ارمغان آورد به طوری‌که 598 میلیارد تومان اعتبار به 44 پروژه استانی تعلق […]

فرماندار همدان گفت: پروژه‌های عمرانی همدان با اختصاص بودجه در آستانه بهره‌برداری اند.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، علی تعالی در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان، اظهار کرد: رهاورد سفر ریاست جمهوی به استان اعتبارات نسبتا خوبی را برای شهرستان به ارمغان آورد به طوری‌که 598 میلیارد تومان اعتبار به 44 پروژه استانی تعلق گرفت.

وی با بیان اینکه تعداد 19 تا از پروژه‌ها و مطالبات دیرینه بود، افزود: این پروژه‌ها به دلیل فقدان اعتبارات متوقف شده بودند اما با اختصاص این بودجه تکمیل و به بهره برداری می رسند.

تعالی با اشاره به اینکه تلاش‌های سامری مشاور استاندار موجب شد که مطالبات مورد نظر را بتوانیم دریافت کنیم، بیان کرد : با توجه به اینکه استان همدان قطب پزشکی غرب کشور است احداث و ساخت بیمارستان اکباتان نیز قدم خوبی در حوزه پزشکی استان است و دستاورد‌های  ارزشمندی به استان خواهد داد.

فرماندار همدان با بیان اینکه 19 پروژه عمرانی شهرستان تعریف شده که در این میان دو کمربندی شهرستان و تکمیل بیمارستان 220 تخته همدان در اولویت قرار دارند، اظهار کرد: کنارگذر غربی همدان بار ترافیکی فضا را کمتر می‌کند و حمل و نقل را تسهیل می‌بخشد و برای این کمربند غربی 90 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شد.ه است

خسرو سامری، دبیر ستاد پیگیری مصوبات هیئت دولت و مشاور استاندار نیز ابراز کرد: سال گذشته در هفته دولت 44 پروژه عمرانی در کل استان به تصویب رسید و دو ماه بعد از سفر اعتبارات تخصیص داده شد که کل اعتبار استانی آن 857 میلیارد تومان بود که تاکنون 833 میلیارد تومان از آن دریافت شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از پروژه‌ها مانند راه آهن، پارک علم و فناوری و بیمارستان‌ها و… شامل اعتبارات ملی هستند، اضافه کرد: برخی از پروژه‌ها شامل تخصیص 100درصدی بنابر قانون شماره یک بودجه شده اند ولی تعدادی از پروژه‌ها که شامل تخصیص 100درصدی نمی‌شدند از سایر منابع و اعتبارات به صورت نقدی، اوراق مشارکت و اسناد خزانه تامین می‌کنند.

دبیر ستاد پیگیری مصوبات هیئت دولت خاطر نشان کرد: در مجموع 44 پروژه عمرانی استان شامل پروژه‌های علمی فرهنگی، عمران شهری و مسکن، بهداشت و درمان، کشاورزی، منابع آب، حمل و نقل و ورزشی می‌شوند که در این میان بیشترین بودجه مربوط به پروژه‌های حمل و نقل با 433 میلیارد تومان بودجه است.

سامری با اشاره به اینکه از 44 پروژه عمرانی استان 19 پروژه مربوط به شهرستان همدان است که شامل کنارگذر غربی و پارک علم و فناوری می‌شود، گفت: همچنین اعتبار تخصیص شده به راه آهن همدان_ تهران نیز 127 میلیارد تومان است که 200 میلیارد تومان اعتبار به شرکت مجری تقدیم شده است.