رعایت اصل سلامت اداری رفع موانع خدمت‌رسانی به مردم است

گروه جامعه: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: ارتقاء فرآیند خدمت رسانی و حفظ کرامت مردم باید یکی از مهم‌ترین دغدغه های پرسنل و کارشناسان اداره کل باشد. به گزارش “فردای همدان”، دکتر احمد توصیفیان در جلسه سلامت اداری و مبارزه با فساد و رشوه با اشاره به لزوم بهبود فرآیند […]

گروه جامعه: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: ارتقاء فرآیند خدمت رسانی و حفظ کرامت مردم باید یکی از مهم‌ترین دغدغه های پرسنل و کارشناسان اداره کل باشد.

به گزارش “فردای همدان”، دکتر احمد توصیفیان در جلسه سلامت اداری و مبارزه با فساد و رشوه با اشاره به لزوم بهبود فرآیند انجام امور در این اداره کل اظهار کرد: طرح تکریم ارباب رجوع نیازمند فرهنگ‌سازی عمیق و مستمر است و مهم‌ترین شاخص‌های رضایتمندی افراد جلو گیری از سرگردانی مراجعین و سرعت و کیفیت در ارائه خدمات ‌است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدگاه امام علی(ع) در خصوص حقوق شهروندی اشاره کرد و بیان داشت: امام علی (ع) همواره حاکمان و زمامدارن وقت را به رعایت عدل و انصاف دعوت نموده و متخلفان را تهدید، تنبیه و مجازات کرده است.

توصیفیان با اشاره به  سیاستهای راهبردی وزارتخانه در بخش های تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید با جدیت و توان مضاعف به شعار امسال تحقق ببخشیم چراکه امروزه بحث فساد اداری، رشوه و مسایل صیانت از حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی حایز اهمیت است.

وی در ادامه سخنان خود ضمن شناسایی و اولویت بندی و مستند سازی فرآیندهای تحقق شاخص های عمومی و اختصاصی مرتبط با ارباب رجوع، بهبود و اصلاح و مکانیزه نمودن فرآیندهای مربوطه و سنجش و ارزیابی از نحوه اجرای آنها و درج و به روزرسانی کلیه خدمات اختصاصی قابل ارائه به مردم در سایت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی را از جمله ضرورتهای اجرای طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع دانست و گفت: تدوین، آموزش و عملیاتی کردن منشور اخلاقی کارکنان و ارزیابی تحقق موارد مندرج در منشور و همچنین تخصیص فضای اداری مناسب، امکانات و تسهیلات لازم برای آسایش و تکریم ارباب رجوع در مراحل مختلف فرآیند ارائه خدمات، از دیگر مصادیق مهم اجرای این طرح می باشد.

وی همچنین با تاکید بر اصل مسئولیت پذیری در امور اظهارداشت: هدف از برگزاری این جلسات را رعایت نظم در امور، بهبود عملکرد در ادارات زیر مجموعه، رفع موانع خدمت رسانی به مردم، اصلاح فرآیندهای دست و پاگیر جهت مراجعین و مردم و رعایت اصل سلامت اداری است و در این راستا هیچگونه کوتاهی از سوی پرسنل و روسای این اداره کل پذیرفته نخواهد بود و همگان باید نسبت به وظایفی که بعنوان مدیر و مسئول به آنان واگذار گردیده احساس مسئولیت نموده و در قبال آن پاسخگو باشند.

مدیر کل تعاون ،کارورفاه اجتماعی استان همدان همچنین با تاکید بر پاسخگویی سریع درخواستها و شکایات مراجعان تاکید نمود: مدیران و روسای این اداره کل می بایست در تمامی بخشهای این اداره کل به درخواستها و شکایات مراجعان در کمترین زمان ممکن رسیدگی نمایند.

توصیفیان تاکید کرد: عدم انگیزه بین کارکنان، کم بودن حقوق و مزایا و پیچیدگی فرآیند اداری، رانت‌های اطلاعاتی، شفاف نبودن اطلاعات و قوانین و … از جمله عواملی است که به بروز فساد اداری منجر می‌شود.

وی اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا با ایجاد منابع اطلاعاتی قوی از گسترش فساد اداری در دستگاه‌های اجرایی جلوگیری کرده و افزایش اعتماد عمومی را رقم بزنیم.

وی گفت: اگر می‌خواهیم روند فعالیت سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی اصلاح و سالم‌سازی شود باید فعالیت‌ها را مستند سازی کنیم.

وی بیان کرد: در استان همدان در راستای مبارزه با فساد اداره دوره‌های آموزشی، شفاف سازی سازمانی، شناسایی گلوگاه‌های فساد خیز، طرح تکریم ارباب رجوع، توسعه دولت الکترونیک و تشکیل ستاد ارتقای سلامت اداری اجرا شده است. توصیفیان با اشاره به اینکه : باید گلوگاههای  فسادپذیر در دستگاه‌های اجرایی استان شناسایی شده و با ادامه فعالیت بازرسان بخش پیشگیری و مبارزه با فساد اداری استان شاهد رفع مشکلات موجود و سالم سازی گلوگاه‌های فسادپذیر باشیم.