مرگ 250 راس گوسفند در زير آوار در همدان

بخشدار شراء گفت: ريزش آوار در روستاي آب انبار از توابع بخش شراء همدان موجب تلف شدن 250 راس گوسفند شد.       به گزارش “فردای همدان”، ابراهيم مولايي نيا افزود: ريزش برف و بارش متناوب باران موجب آوار شدن آغل گوسفندان يکي از منازل روستايي در آب انبار از توابع بخش شراء شد. […]

بخشدار شراء گفت: ريزش آوار در روستاي آب انبار از توابع بخش شراء همدان موجب تلف شدن 250 راس گوسفند شد.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، ابراهيم مولايي نيا افزود: ريزش برف و بارش متناوب باران موجب آوار شدن آغل گوسفندان يکي از منازل روستايي در آب انبار از توابع بخش شراء شد.

 

وي با اشاره به لزوم مقاوم سازي ساخت و سازهاي روستايي اضافه کرد: به علت بروز اين حادثه و ريزش آوار آغل 250 راس از گوسفندان اين دامدار تلف شدند.

 

مولايي نيا يادآوري کرد: هر ساله براي متضرر نشدن کشاورزان و دامداران از بحران هاي طبيعي و غيرطبيعي به دهياران و شوراهاي اسلامي روستا براي تشويق روستاييان به منظور بيمه کردن محصولات، دام و مساکن هشدارها و توصيه هاي لازم در چند نوبت اطلاع رساني مي شود.

 

بخشدار شراء بيان کرد: با اين وجود و عليرغم پائين بودن هزينه بيمه، روستائيان از اين موضوع استقبال نمي کنند همچنين نسبت به مقاوم سازي منازل نيز با وجود تسهيلات پيش بيني شده بسياري از واحدهاي مسکوني هنوز غير مقاوم هستند.

 

وي اظهار کرد: چنانچه اين دامدار نکات ايمني را در ساخت و ساز رعايت کرده يا دام خود را بيمه مي کرد هم اينک با وجود تلف شدن تمامي گوسفندانش متضرر نمي شد.

 

روستاي ‘آب انبار’ يکي از روستاهاي دهستان شوردشت بخش شراء شهرستان همدان است. با توجه مهاجرت بيشتر اهالي اين روستا هم اينک کمتر از 15 خانوار در آن زندگي مي کنند و ساکنان آن نيز در شغل کشاورزي و دامداري مشغول هستند.

 

بخش شراء يکي از سه بخش شهرستان همدان است که 42 روستا در اين بخش وجود دارد