اشتغال ارمغان توسعه فاز ۱۱پارس جنوبی

با تکیه بر توان داخلی در حوزه پتروشیمی و پالایشگاهی در دنیا حرف برای گفتن داریم

کارشناس حوزه انرژی اشتغال و افزایش در آمد دولت از مزایای این طرح خواند و اظهار کرد: از مزایای دیگر این طرح می توان به افزایش صادرات، تامین گاز در فصل زمستان،ارز آوری و غیره اشاره کرد.

دکتر مسعود صبوری فر در گفتگو با فردای همدان با بیان اینکه بنا وشعار انقلاب خود کفایی و استقلال کشور بوده، عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به کمبود گاز در بخش مصرفی و پتروشیمی با تکیه بر تخصص جوانان ایرانی موفق به بهره برداری فاز ۱۱پازس جنوبی شدیم.

وی با بیان اینکه حتی شرکت توتال هم نتوانست این فاز را توسعه دهد، اظهار کرد: نمونه چنین رفتار و تحریمی را بعد انقلاب مشاهده کردیم که دشمن تمام تلاش خود را برای نابودی این کشور به کار گرفت اما موفق نشد کار خود را به اتمام برساند.

این کارشناس حوزه انرژی با بیان اینکه خوشبختانه با تکیه بر توان داخلی موفق شدیم که در حوزه پتروشیمی و پالایشگاهی در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم، تصریح کرد: لازمه پیشرفت این راه سرمایه گذاری و توجه است که لازم مسئولین آن را مد نظر قرار دهند.

صبوری فرد بهره برداری از فاز ۱۱پارس جنوبی توسط ایرانی ها نشان اقتدار کشور بوده، اذعان کرد: با تکیه و اعتماد بر توان داخلی می توان وابستگی کشور به سایر کشور های دنیا کم و یا حتی قطع کرد.

وی در پاسخ به خبرنگار این رسانه در خصوص تاثیر توسعه فاز ۱۱ برکاهش ناترازی گاز ،گفت: توسعه این فاز می توان بخش بزرگی از ناترازی گاز کشور را کاهش دهد.

این حوزه کارشناس حوزه انرژی اشتغال و افزایش در آمد دولت از مزایای این طرح خواند و اظهار کرد: از مزایای دیگر این طرح می توان به افزایش صادرات،تامین گاز در فصل زمستان،ارز آوری و غیره اشاره کرد.

صبوری فر گفت: پیش بینی می شود تکمیل تولید گاز از فاز 11 میدان گازی پارس جنوبی منجر به افزایش حداقل 15 تا 20 میلیون مترمکعبی گاز در روز شود که به شبکه تزریق می شود، این امر به کاهش شکاف بین تولید و مصرف و کاهش اتکای ایران به واردات گاز کمک کرده و علاوه بر این، انتظار می رود افزایش تولید گاز طی سه سال بهره برداری زودهنگام بیش از 7 میلیارد دلار سود اقتصادی برای کشور به همراه داشته باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تکیه بر اقتصاد بر مبنای صنعت باعث خواهد شد که درآمد،اشتغال و غیره افزایش یافته و به تبع آن وابستگی کشور کاهش پیدا خواهد کرد.

خبرنگار: عطیه صفی زاده