قدردانی استاندار از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی همدان در حوزه جوانی جمعیت

استاندار همدان از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی همدان در حوزه جوانی جمعیت قدردانی کرد.

به گزارش فردای همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ وزارت بهداشت در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: پیری جمعیت بحرانی است که اگر دیر بجنبیم در سال‌های آینده دچار مشکل خواهیم بود و باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره سیمرغ از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی همدان جای قدردانی دارد، به ویژه اینکه که به حوزه جوانی جمعیت پرداخته است، گفت: متاسفانه مسیر رشد جمعیت کند شده و باید به این موضوع توجه داشت که تا فرصت باقی مانده و پنجره جوانی جمعیت، اقداماتی را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه شاید در نگاه اول مسئله اقتصاد موضوع اصلی ازدواج جوانان باشد اما شرایط فرهنگی هم تاثیر گذار بوده و باید شرایط فرهنگی و اقتصادی را محیای جوانی جمعیت کنیم؛ خواستار توجه به این مسئله شد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه فرهنگ غربی سالها تلاش کرد فرزندآوری را تقلیل دهد و در ادامه خانه‌ها را از حیوانات پر کند ادامه داد: رویکرد جوانی جمعیت در کشور قابل تقدیر است و باید توجه ویژه در تمام سطوح به این موضوع شود؛ در مدرسه، دانشگاه و سایر بخش‌ها می‌توان ورود کرد و اقداماتی انجام داد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه قطعا ارائه مفاهیم در قالب هنر اثرگذار خواهد بود و باید به آن توجه خاصی داشت، گفت: اگر به همین منوال حرکت کنیم جمعیت کشور کاهش پیدا می‌کند و جمعیت پیر می‌تواند در بسیاری از مسائل به ویژه امنیت کشور اثر گذار باشد و باید مراقب بود.

وی در پایان با قدردانی از تلاش دکتر مجذوبی؛ ریاست دانشگاه علوم مزشکی همدان در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه جوانی جمعیت در استان بیان کرد: از همه کسانی که در این استان برای جوانی جمعیت تلاش کردند، قدردانی می‌کنیم.