سهم اشتغال استان را با همکاری دستگاههای مرتبط افزایش دهیم

گروه جامعه: با همکاری و تعامل دستگاههای مرتبط می توانیم سهم اشتغال استان را افزایش دهیم.       به گزارش “فردای همدان”، جلسه‌ای با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان و تنی چند از مدیران موسسات مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیردولتی استان  برگزار شد. احمد توصیفیان اظهار کرد: مراکز کاریابی می‌توانند […]

گروه جامعه: با همکاری و تعامل دستگاههای مرتبط می توانیم سهم اشتغال استان را افزایش دهیم.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، جلسه‌ای با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان و تنی چند از مدیران موسسات مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیردولتی استان  برگزار شد.

احمد توصیفیان اظهار کرد: مراکز کاریابی می‌توانند هم بر کاهش نرخ بیکاری و هم در کاهش عدم تعادل‌های بازار کار در حوزه‌های مختلف آن تأثیرگذار باشند. وی ادامه داد: علاوه بر این، مراکز کاریابی از طریق ایجاد انطباق بیشتر بین مهارت و شغل نیروی کار بر افزایش کارآیی اقتصاد و رشد تولید مؤثر هستند. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بیان کرد: در نتیجه این مراکز از طریق برقراری ارتباط بین نیازهای بازار کار و نظام آموزشی کشور و ارائه مشورت‌های شغلی به افرادی که نرخ پیشنهاد شغل کمتری دارند، می‌توانند بر سرعت جریان استخدام بیافزایند.

وی عنوان کرد: در سال‌های اخیر نه تنها عدم تعادل در سطح کلان بازار کار کشور افزایش یافته، بلکه بر شدت عدم تعادل در برخی از حوزه‌های بازار کار مانند جوانان، زنان، فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها و بین استان‌های کشور افزوده شده است.

توصیفیان با اشاره به اینکه ‌اشتغال، ‌موضوعی فرابخشی و فرا دستگاهی است، گفت: با تعامل و همکاری تمام دستگاههای مرتبط می توانیم سهم اشتغال استان را افزایش دهیم .

وی با تاکید بر رعایت تکریم به کارجویان گفت: افراد بیکار اکثراً متاهل هستند و دارای مشکل و به امید یافتن کار به سمت مراکز کاریابی می آیند که پیش از همه چیز تکریم این عزیزان ضروی می باشد .

مدیر کل تعاون به جایگاه و اهمیت نقش کاریابی ها در هدایت و راهنمایی متقاضیان کار اشاره نمود و تاکید کرد: دراین راستا به ویژه ساختار استخدام مشاوران خبره و مطلع در امورات بازار کار و سرمایه گذاری باید تجدید نظر شود.

وی ادامه داد: مراکز کاریابی کشور، هم از نظر کمی، هم از جنبه کیفی توسعه نیافته‌اند و در صورت اصلاح ساختار و توسعه کمی و کیفی می‌توانند در رفع یا کاهش ناقص بودن اطلاعات بازار کار و کاهش هزینه‌های تعدیل مؤثر واقع شوند و موجبات کاهش عدم تعادل‌های بازار کار در سطوح مختلف و نرخ بیکاری را فراهم آورند.

توصیفیان  برنامه ریزی برای کشف فرصت های شغلی را مورد تاکید قرار داد و گفت: تجزیه و تحلیل بازار کار و همچنین بررسی نیازها و انتظارات فارغ التحصیلان بسیار مهم است که کاریابی های استان باید توجه و برنامه ریزی لازم را دراین خصوص مورد تأکید قرار دهند.

در ادامه این جلسه مدیران کاریابیهای غیردولتی استان به بیان نقطه نظرات و ارائه راهکار جهت حفظ وضعیت موجود بازار کار و همچنین اقدامات کاربردی جهت کشف فرصت های شغلی اشاره کردند و خواستار مساعدت بیشتر اداره کل در حمایت از کاریابی ها شدند.