طرح مهندسان همدانی در بین 8 طرح برتر دنیا قرار گرفت

گروه فرهنگ و هنر: طرح پیشنهادی دکتر امین ماهان و مهندس خرم رویی، با بهره گیری از الگو تالارها و گره چینی بازشوهای خانه‌های تاریخی ماسوله در مسابقه جهانی باغسازی 2016 در شهر ناکازاکی ژاپن در میان 8 طرح برتر قرار گرفت.       امین ماهان در گفت و گو با خبرنگار “فردای همدان”، […]

گروه فرهنگ و هنر: طرح پیشنهادی دکتر امین ماهان و مهندس خرم رویی، با بهره گیری از الگو تالارها و گره چینی بازشوهای خانه‌های تاریخی ماسوله در مسابقه جهانی باغسازی 2016 در شهر ناکازاکی ژاپن در میان 8 طرح برتر قرار گرفت.

 

 

 

امین ماهان در گفت و گو با خبرنگار “فردای همدان”، اظهار کرد: مسابقات در دو بخش باغ و balcony garden برگزار گردید که طرح مذکور در بخش balcony garden و با الهام از معماری و باغسازی بومی ایران و به خصوص الگوهای رایج در معماری و پوشش گیاهی شهر تاریخی ماسوله تهیه شد و به مسابقات ارسال شد.

وی بیان کرد: در این مسابقات شرکت کنندگانی از بسیاری از کشورهای جهان از جمله آمریکا، انگلیس، اسپانیا، اوکراین، کره جنوبی، هلند، ژاپن، چین، روسیه ، آلمان  و … حضور داشتند که طرح مذکور به عنوان طرح منتخب در مجموعه نمایشگاهی مسابقات اجرا و ساخته شد.

ماهان بیان کرد: فراخوان این مسابقه در ماه مارچ 2016  بود که از همان تاریخ تفکرات اولیه طراحی شروع به شکل گیری نمود و در تاریخ 30 می 2016 طرح به مسابقه ارسال شد.

این مهندس همدانی ادامه داد: هیات داوری طرح را در تاریخ 10 جون 2016 مورد ارزیابی قرار داد و در نهایت طرحهای منتخب در محل پارک هویس تن بوس در شهر ناکازاکی ژاپن بین تاریخهای 27 و 29 سپتامبر 2016  به اجرا درآمد و از تاریخ 1 اکتبر الی 3 نوامبر 2016 به نمایش عموم درآمد.

وی با بیان اینکه بیش از 200000 نفر در این مدت از آثار بازدید تخصصی نمودند، گفت: تیم طراحی سعی دارد طرح بالکنی را به عنوان یک طرح بومی و الگویی برای فضاهای باز و نیمه باز شهری به مراجع ذی صلاح جهت اجرا پیشنهاد نماید.

دکتر امین ماهان: هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، گروه معماری

مهندس ریحانه خرم رویی: دانشجوی کارشناسی ارشد معماری منظر، دانشگاه تهران